Fotboll, Photoshop och Gsson går i mål!

hej igen mina kära bloggläsare!
 
Tror Danne har varit lite slö på senare tid med bloggandet. Vet inte varför men det händer en del i mitt liv just nu. Mycket med nya jobbet och det tar mera på krafterna än vad jag vågar erkänna för mig själv tror jag! Men men...kommer mera och mera in i det tycker jag och dom senaste dagarna har det kännt riktigt bra faktiskt.

Ständiga tänkadet på pengar gör ju inte saken bättre direkt heller. Jag skulle ju gå ner från 100% till 75 % redan i Juni var det tänkt. Men det har knappast blivigt så. Jag har jobbat mera än någonsin sen dess. Lite skumt. Men fattar det inte. Man får ju fan ingen lön i den här kommunen. Man är ju totalt underbetald för det jobb man utför. Jag menar, vi som jobbar inom barn och skolbarnomsorg tar ju hand om det viktigaste som finns för föräldrarna i fråga. Och vi får garranterat mindre betalt än dom flesta av dom. Förstår ni vad jag menar. Det är lite, inte så lite förresten, skumt.

Jag menar inte att jag eller vi ska ha massa mera i betalt än ngn annan eller att vi gör bättre jobb på ngt sätt. Men man kunde ju iallafall få så det går ihop sig något sånär. Men lever man i en kommun där inget funkar som det ska och allt är nedläggninshotat så får man väl skylla sig själv. Kanske skulle ta sitt pick o pack och......

Vad har hänt sen sist då? Den vanliga frågan..i helgen som var, var det 100 årsjubulium för Åff. Det firades av med företagssfotboll på morgonen, superettanmatch mellan Åff - Degerfors på eftermiddagen och stor fest på Kopparvallen på kvällen. Vilket ni alla som läser det här antagligen redan vet eftersom jag antar de flesta av mina besökare bor just här i Åtvid eller runt i kring. Ngn utsocknes kanske hittat hit från min MSN-reklam iochfs....:-)

Hursom, laget jag spelade i under företagsfotbollen Södra Timber gick riktig kräftgång tyvärr. 2 oavgjorde och 2 förluster. Inget fungerade som vi ville och det blev ett stort magplask tyvärr.
Stod över Åff matchen oxå för att hinna förbereda för kvällens aktviter istället. Fixade grill, mat och festligheter för vännerna. Trevlig kväll blev det av det. Grill, öl och massa av det vanliga tugget. Trevligt hade vi. Tyvärr kunde inte min Emelie följa med! Har inte varit med o partat rejält på länge. Senast var väl hos Jonas tidigt i sommaras. Får inte jobba ihjäl dig älskade!
Vissa hade roligare än andra hursom.. Gsson drog det längsta strået och fixade sig själv en ordentlig baksmälla till i söndags. En så packade Gsson har inte världen skådat sen dagarna på gymnasiet. Lustigt det där. Tjatade på honom i över 1 timme på Kopparvallen att det var dax för honom o gå hemmåt och att skulle följa honom hem. Men han totalvägrade. Sen kommer Jempan o ställer samma fråga. "ja för fan" blev svaret direkt. Hrmm..jävligt skumt det där. Fattar inte varför riktigt...men det har väl ngt med den där Jeltsin-vodkan att göra!

    

1. Henke & jag på Kopparvallen!
2. Henke & Gsson, än så länge stod han upp iallafall...
3. Jempan.
4. Min söta Emelie & Jenny under en fest tidigare i sommras. Jögga fastnade oxå bilden...


Photoshoppade lite häromdagen, var ett tag sen sist, det är riktigt skoj när man väl sätter sig att fixa lite. Går att göra lite småroliga saker. Emelie och jag har lite planer på att göra en fotografering snart! Det kommer bli grymt!
Men som sagt var på det redan lite häromdagen och hjälpte då trevliga Linköpingbruttan (jaja..lite Åtvid oxå..) Camilla att retuschera en av hennes modellbilder. Lägger upp ett smakprov på en av dom! :-)

image180

Måndagskvällen spelade vi match i fotbollen igen. Tror inte jag varit så blöt ngnsin som jag var när jag kom hem därifrån. Himmlen öppnade sig totalt. Helvete vad det regnade!
Skoj match blev det iallafall. Vi invignde vårat nya matchställ. Rikigt riktigt snygga! Det är vi o A.C Milan som fattat det där med att rött o svart är oslagbart tillsammans!
Vi spelade bra fotboll fram tills den sista tredjedelen av planen kan man sammanfattade det. Vi vann visserligen med 4-2 men skulle gjort det tredubbla med mål om man ska räkna målchanserna...

Onsdagskvällen var även den vigd för fotboll, vi tog emot Humpa. Riktig viktig match. Vid seger för oss så skulle vi gå upp på samma påäng, vid förslust så skulle de dra ifrån, ja ni fattar...
Matchen eller vad man nu ska kalla eländet för vår del blev totalt misslyckad. Inget funkade mer än 3 minuter i taget Dalarna var ljupa därimellan, tyvärr. Pladask och FC Z United såg ut att vara det sämsta som gått ut på planen iår. Usch fy och blää vad dåliga vi var. Vi tar åt oss alla! Så får det inte va. Sämst av allt var inställningen under och kanske framför allt efter matchen. Riktigt illa!

Var även hos lilla prinsessan Leah och fikade igår. Leah målade en fin teckning åt mig! :-) Skoj o spara.


image175

Ikväll så har även minigolfsäsongen tagit slut. Henke, Gsson och jag spelade sista rundan för iår. Resultatet ser ni nedan. Tabllen är färdigspelad. Henke står (tyvärr..) som segrare efter att de 15 omgångarna. Akta dig till nästa säsong Henke!

      

Nu drar vi vidare mot helgen!
 
Over and out.../d


Kommentarer
Postat av: henke

mmmm, me like ;) hoppas nästa år blir lika jämn å kul som denna! men alla spel har en vinnare å i detta fall 2 förlorare... men vi får fixa ett tiger woods spel å träna upp oss under vinterhalvåret!!
Mvh da champ

2007-08-30 @ 20:18:38
Postat av: Matte.G-sson

Fan jag som tänkte mingla i lör hahaha det skit sig hehehe!!!!..Nästa år måste man skärpa till sig när det gäller minigolf o det med basta!!!!!
// Mattias Gunnarsson ( G-sson).......

2007-08-30 @ 21:08:36
Postat av: jossi

blir så sur... inte en enda kommentar om oss, era trogna supportrar som stod där i spöregnet o huttrade... vem hade det värst då??? Ni som var tvungna att vara ute i pisset eller vi som gjorde det frivlilligt??? vavavavavava??? Tönt! Ska snart visa bilderna från helgen o reta dig lite...

2007-09-03 @ 16:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0