Tillbaka på nätet!

Händer mycket under tiden som jag har varit utan mitt kära bredband. Visst det har varit riktigt trist att inte kunna
kolla allt man brukar under dagarna. Läsa om all sport, hålla kontakt med internetvännerna och kunna söka den information man vill. Men faktiskt, ngt som jag absolut inte trodde innan, så har det varit riktigt skönt att inte sitta så mycket vid datorn heller. Man blir ju lätt riktigt beroende av det. Nu har jag istället hunnit med en hel del andra saker. 

Vad har då hänt, jo jag har jobbat min sista dag på Sandtag. (Inte helt sant för jag ska vicka två dagar i veckan där..) Jag har bytt från att vara elevassistent på lågstadiet till att vara elevassistent på mellanstadiet. Så nu är det Centralskolan som gäller för mig, med jobb i en fyra och på fritidshemmet Diamanten.
Skoj med omväxling och kände verkligen att det var dax för att flytta på sig. Jag har trots allt jobbat på Sandtag sen jag tog studenten ´99. Otroliga nästan 8 år har jag varit där. Började där som ungdomspraktikant eller vad det nu hette, hade sådan tur att det blev en tjänst ledig där precis när tiden för praktiken gick ut. Jag sökte den och fick den direkt.
Bara rakt in i arbetslivet från studenten. Visst jag har trivts bra på Sandtag i stort men hursom ska det bli skönt att börja om på nytt på nytt ställde med nya jobbarkompisar.
 
Inser ju att jag haft en riktigt grym tur med det när man ser hur andra jämngamla.
Fy fan vad gammal man börjar bli. Känner mig inte en dag över 20 och snart är jag ju 30. Sjukt är bara förnamnet! Vill inte bli vuxen på det sättet än på länge jue!
 
Annars så har fotbollen drgit igång igen och vår älskade fotbollsmaskin Fc Z United har mullrat igång igen. Smiskade åter igen till Karlssons (Lika mycket Skit-, som vanligt) Hus med 7-5 förra veckan och har Smile i nästa match.
 Vi hoppas kunna använda våra nytryckta matchställ till den matchen oxå! Blir nog bra, lyckades få Gruvan här i Åtvid att sponsra oss oxå! :-)
Snart om Luva får tummen ur arslet så kan ni läsa om oss i Klippet oxå!

Om vi byter sport så är ju innebandypremiären på gång oxå. Mitt vanliga gäng ska forsätta lira i vanlig ordning, skillnaden är dock att fem av oss (jag, jögga, Stekarn, Sjöstrand och Nykte) ska ansluta till nystartade Linköping Tigers för att dominera i serierna i Linköping. Vi har seriepremiär i början på september. Räkna med rapportering från dom matcherna just på den här bloggen! 

                       

Den veckan som allt börjar kommer det bli en hel del slitande förrsten. Kollade över spelschemat häromdagen. Ser ut så här :-)


Måndag: 18.00 Match med Fc Z United
               : 20.00 Match med Linköping Tigers


Onsdag: 19.00 Match med Fc Z United


Lördag:   9.40 Match med Linköping Tigers
                 13.00 Bysjöloppet


Söndag: 17.00 Träning med Långbrotts Maffian


Tufft att ligga på topp! 

Har för övrigt uppdaterat senaste inlägget från festen hos Maja med lite flera bilder. Kika in det oxå!


Ha en fortsatt bra vecka med er.


Over and out.../d


Kommentarer
Postat av: jossi

bla bla bla....

2007-08-14 @ 12:22:13
Postat av: Syster

Det är rätt, fullt ös då mår man som bäst ;-)

2007-08-14 @ 15:30:10
Postat av: M.Gunnarsson

Du tycker om sport va hahaha!!! Det är rätt :)
// G-sson

2007-08-15 @ 00:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0