Jul 2007

image366

Helgens festligheter började med paketspel med Emelies familj under fredagen. Tidigare år har det varit tradition att spela paketspel och ha uppesittarkväll kvällen före julafton. Men iår var kvällen innan julafton tänkt att spenderas ihop med Johanna och Stefan så det blev fredagen till paketspel.
Efter en ruggigt god middag ivanlig ordning med god öl till så var det dax! Vi hade handlat fyra paket var till ett värde av 100 kr. Själv hade jag köpt ett seriealbum med världens bästa serie Ut i vår hage (Jag vill ha det själv...), En cider, två lotter och god choklad. Inte fick jag ngt av det men fick istället med mig vin och ljus bland annat. 
Tror de flesta var nöjda med grejjerna dom fick. Robin var ivrigt fingrande på allt med alkohol i och lyckades nästa ta hem allt av det. Bara jag som lyckades sno en flaska vin som sagt!
Kul grej det där paketspelet faktiskt, men det har blivit lite för mkt av det tycker jag. Det är skitskoj att spela det så här ngn gång innan julen med familjen. Men det ska spelas på personalfester och annat onödigt ont, då blir det lite overkill tycker jag!

    

f.v: 1) Robin öppnar paket och Laila tänker "inte ännu mera sprit till honom!", 2) Emelie är så nervös att hon biter på naglarna "Ska jag hinna slå igen innan tiden är ute", 3) Äntligen paket till mig säger Emelie, 4)Det är så roligt det här verkar jag tycka, eller är det att jag för en kort sekund fick Baccardi flaskan kanske?

Lördagen passerade i rasande temo efter ett besök i Norrköping med Jögga och Stekarn, blev även film och lite dataspelade på kvällen ihop med herrarna Swärdh! Trevligt!

Söndag då? Dagen före dopparedagen. Jo då. Steffe-Kusk och jag tog med oss Leah och stack en sväng till Ikano för o fixa sista julklappen till Johanna. Fin fin parfym fick det bli efter lite sökande på Kicks. Perfekt! Allämnt drällande med avslutning på Max och Pc-City så var det hemfärd som gällde.

Kvällen utspelade sig hos Johanna och Stefan. Tillsammans med Emma som var nere i Åtvid också. En underbar middag inledde vi kvällen med. Massa tack för den. Indonesisk kycklinggratäng blev det och det var sjukt gott som vanligt. Strax efter maten så droppade Emelie in oxå som hade jobbat under dagen!
Kvällen blev mysig med massa glögg, uppesittarbingolotto som gick åt helvete tyvärr. Stefan och jag hade ju så bra plan vad vi skulle göra med alla pengarna som bara var att hämta hem trodde vi. Hrmm..blev ju inte riktigt så nu då men...trevligt hade vi iallafall!

   

f.v 1) Leah tittar på Bamse. Baaabiii säger hon! 2) Leah gav fan i julmaten och höll sig till säkra kort, Välling! 3) Nu är det skinkadax, svingod blev den oxå! Alltid godast när den kommer direkt från ugnen! 4) Bingospelade damer :-)

Så var det äntligen dax för dagen med stort D. Julafton. I sedvanlig ordning så firar jag den tillsammans med familjen hemma hos min föräldrar och syster. Dagen brukar ungefär se ut så att jag åker dit vid 12 tiden och då blir det första skinkmackan! Smakar ljuvligt då och det gjorde den även i år.
Tyvärr kunde inte min morfar vara med i år så efter fikat och lite allämnt snack så fick det bli en sväng upp och hälsa på hemma hos honom istället. Lämnade av lite paket och småpratade ett tag!
Hem snabbt efter det till föräldarna igen, hann se början på Kalle Anka när det var dax att ge sig ut igen! Stjutsa hem Emelie från jobbet var det som gällde då! Mycket åkande där ett tag och som om det inte var nog med det så drog syrran och jag iväg ytterligare än sväng efter det för att se hur långt folk kommit med julfirandet. Mötte ett gäng tomtar och såg en hel del barn som väntade ivrigt i fönstren på att få besök av grabben i skägg.
Väl hemma väntade julbordet. Ine vilket julbord som helst. Mina föräldrar är nämligen världens bästa på att laga mat och då speciellt julmat. Julbordet är enormt och hur gott som helst. Det finns precis allt man vill och mera därtill. Om man bara kunde äta så mycket som vill. Men ögat vill mera än vad magen klarar av. Så det får bli under flera dagar man åker hem och njuter istället. Underbart god skinka varvades med jansson, köttbullar, lax, prinskorv, sillsallad och allt man kan tänka sig! Hur gott som helst. Precis som det ska vara!

image367

Julklappsutdelning var nästa punkt på schemat. Och det var ju en hel del vi skulle gå genom oxå! Under granen låg klappar så det hade räckt till ett helt fotbollslag. Syster tog hand om utdelandet och skötte det klockrent. Hon fixade till så att jag hade en ny datorstol (som jag sitter mkt bra i just nu), en extern hårddisk och ny kaffebryggare. En hel del andra grejjer hamnde oxå i min hög. Stort stort tack för alla underbara presenter!

     

f.v 1) Syster har hittat ngt smaskigt! Julsnapps! 2) Klassiska julbilden. Så fint så! 3) Viktigt att katt oxå får sin del! 4) Mamma har just fått ett halsband av mig! 5) Syrran fick massa goda cider!

Kvällen och dagen hos föräldrarna var därmed avslutad. Planerat efter var att jag skulle upp till Emelies föräldrar där hon var med sin familj. Blev en snabbfika med lite glögg och snack och julklappsbyte med hennes bror, Robin. Tackar för paketet även där! Vi drog oss ganska snart hemmåt för att byta paket även vi. Jag hade köpt en Mp3 - spelar bland annat till Emelie. Verkade uppskattas. Väldigt glad fröken fick jag se och sånt är alltid skoj när det uppskattas jue! Själv fick jag hur fina klappar som helst. Fin fina kläder som jag hade önskat mig. Stort tack underbara du! :-)

  

f.v 1) Jag fick en tröja av Emelie. 2) Jenna Jameson, eller nej det är ju Emelie men det är Jennas bok. 3) Även Emelie får "hjälp" av katt!

Det var den julen det. Trodde mera att det var påsk än julafton imorse när man vaknade och det var sol och 4 grader varmt. Ingen vidare julstämning där inte men det löste sig det oxå till sist och det blev en underbar julafton.
Imorgon är det juldagen och då blir det fest! Fest hos mig! Hoppas ni som kommer, kommer för att ha skoj för det tänker jag ha! Misstänker att det rapport kommer att finnas just på den här sidan snart!

Over and out! /D.

Kommentarer
Postat av: Annica

Halloj!

Verkar ha varit full rulle på dig oxå. Passa på och njut ett par dar till av ledigheten!

Kram

2007-12-25 @ 14:40:48
Postat av: jossi

Åhhhh mamma Kristina och pappa Håkans mat... VILL HA! Verkar ha haft en lika bra jul som vi... Shit vad bortskämd man är... And I LOVE IT! Hörs du gamle man... puss i ljumsken på´re

2007-12-26 @ 21:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0