Julbord och skräckfilm, perfekt i mörkret!

image342


December och mörker dynget runt. Vad kan va bättre då än att stänga in sig och tända massa levande ljus och se skräckfilm. Är man galet förstjust i just den genren så är det verkligen som gjord för det nu när det är sånt här väder.
Kvällens film blev Broken. En rikigt sjuk historia som luktar Saw uppblandat med Seven-uppföljaren The Bone Collector. Det hela utspelar sig i skogen ngnstans där en trevlig herre har byggt upp sin egen värld. Han underhåller sig med att kidnappa tjejer och tortera dom psykiskt och fysiskt till bristningsgränsen. Det hela blir rikigt påfrestande att titta på faktiskt, man lider fan själv. Men jag antar det är då som producenten just lyckats med en film, om man får publiken att känna just det som filmen utspelar. Ångest och smärta!
Helt klart en film för den inbitne skräck / tortyr - films fantasten. Nu väntar man bara på att se Saw 4.

image343
       Ska det va skräck så ska det va rätt stämning oxå jue...


Innan det var filmdax på kvällen idag så var Emelie, Jossi, Jag och Stefan o käkade julbord i Missmyra. Inte helt fel att vräka i sig massa god julmat. Massa god skinka, prinskorv, köttbullar och janzons frestelse. Hur gott som helst!
Tydligen så verkar det gå rätt så bra för stället oxå. Dte var helt fullsatt ikväll och det har och är tydligen uppbokat övriga dagar oxå. Tycker det är klart mysigare att åka ut så där o gå o käka julbord än o går på någon av dom mera vanliga resturangerna inne i Åtvid som Trädgårdshotellet eller Golfresturangen. Blir skönare stämning!
I vanlig ordning en hel del flum oxå. Hör ju till när herrskapet är ute på något...Trodde aldrig jag skulle skriva det, men lite (observera LITE) snö hade ju gjort julstämningen lite bättre...



      

f.v.
1. Jossi och Kusk
2. Emelie och jag
3. Emsan
4. Mums med julmat. Danne har tagit sig en liten portion!
5. Kusk gapar duktig så att köttbullen får plats
6. Bordet var bokat till Miss (hrmm..) Daniel Norrman
7. Fc Z United // Linköping Tigers egna Lucia var på plats oxå..trevligt!



Over and out! //D

image344

Kommentarer
Postat av: Jossi

haha ni två (Kusk och Dickis) är helt klart totalt väck mellan öronen =) Men tur att maten var god =) Får vi göra om hörni...

2007-12-09 @ 10:06:57
Postat av: Annica

Halloj!

Ser ut som fler än jag har haft trevligt! Jag hade en kanonkul fest och återhämtar mig nu efter sviterna...

Kram Annica

2007-12-09 @ 13:57:34
Postat av: Annica

Hur är det med tanden?

Kram Annica

2007-12-10 @ 18:23:32
Postat av: Danne

Annica: Den är inte o leka med idag känner jag! Tur man ska till tandläkaren idag! Men dyrt o ont blir det väl där oxå misstänker jag! :-(

2007-12-11 @ 06:26:39
Postat av: Annica

Stackare...

Hoppas du inte blev luspank!

Kram Annica

2007-12-11 @ 18:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0