Dax för Strand Hotell!!!

image109

Strand Hotell snart är vi där!



Så ha det blivigt dax för årets tripp till Strand Hotel i Borgholm på Öland! Ska bli sjukt skoj o komma dit. Vi åker imorgon torsdag och kommer hem söndag kväll. Emelie och jag bor på Strand och hennes föräldrar och bror på Ekerum camping. Tanken var att ngra vänner skulle kommit ner söndag kväll för ultrafest på Strand och övernattning på Kapelludden men tyvärr så tvingas vi hem pga av jobb. Men hur som ska det bli grymt skoj o skönt. Hoppas verkligen på sol nu bara. Den här sommaren har ju varit värdelös vädermässigt hittills men som jag skrivigt tidigare så är det bara o ge fan i vädret o njuta ändå!
Blir att hyra cykel är tänkt o trampa runt och kolla lite. Borgholms slottsruin tex. Rikigt maffigt ställe. Dit blir det o dra iväg o fota en hel del.

Vad har hänt annars då? Var på Vis i helgen. Var där med Jögga och Gsson. Även Emelie, Mathilda och Sanna var där. Vi var dock på olika håll men möttes upp på natten.
Dagen i Västervik började på en riktigt härlig uteservering. Sol, Västervik, uteservering, härligt sällskap, kebabpizza och en kall Mariestad. Bättre blir det inte!:-)

 Vi grabbar höll till borta på Kulbacken och partade. Skoj som bara fan var det och det kryllade av finskor över allt eller vad säger du Jögga!? :-) Baccardi Razz, Absolut Äpple och annan form av det heliga vattnet dracks upp och riktigt glada i hatten drog vi innåt city. Lyckades tappa bort vännerna i fyllan och villan men löste sig till slut tackvare en snäll Västervikare som lånade ut sin telefon. Min telefon jävlel började strejka redan under kvällen där för att totalt bryta ihop dagen efter. skoj! Inte!
Hursom så träffade vi på Martina där i vimmlet som anslöt till fylletåget genom Västervik. Helt sjukt skoj kväll hade vi och ett STTORRTT tack till Steffe Kusk som ställde uppoch hämta oss mitt i natten! Du är klockren grabben!

Veckan i övrigt har det varit fullt upp. Måndagen blev det Linköping med Jögga, Anna och Sanna. Lämnade in mobilen. Två veckor utan den! Skoj värre. Var även o lirade minigolf i Valla. Riktgt fint ställe. Lite lätt skillnad mot Åtvidabergs banor. Så ska det se ut.

Efter en god pastamiddag på Milano, tror jag resturangen heter va, så bar det av ut till PcCity och kollade på datorer. Mycket fint som Danne vill ha! Men nu var det Emelie jag skulle kolla Laptop till. Hittade en som jag ska se till hon köper. Skoj leksak!

Tisdagen var det bestämmt att jag skulle in till Linkan igen. Fikadax med proffsfikare Maja. Skoj att se henne igen var ett bra tag sen! Blev en glass på Bosses och sen ngn eller ngra öl kanske det var ja på Storans uteservering. Sjukt nice o sitta där i solen o dricka öl! inte sista gången i sommar det!
Maja berättade om fest i Linkan i början på augusti för att fira hennes födelsedag. Kan nog bli så att fyra glada själar från Åtvid ansluter för att visa hur det går till när det ska festas!
Väl hemma så mötte vännerna upp mig så blev det fotboll och ngn mera öl. Hahha...väldigt vad snabbt tre grabbar kan dricka upp ett flak öl :-)

Strand Hotell i Borgholm

Over and out..../d


PS: Dåligt med bilder på detta inlägget pga att alla bilder från Västervik ligger på mobilen som är på lagning. :-(
Så ibrist på nya bilder, lägegr jag in en riktigt häftig bild som Clabbe tog. Det är från en kyrkogård. Riktigt gammal grav. Som ni ser på bilden så har ett träd växt rakt genom korset på graven. Riktigt coolt tycker Danne.



image110


Kommentarer
Postat av: M.Gunnarsson

När fan får du ÖL mage?????...hahaha!!!! ha det så kul på resan!! :) (Öland)......
// Mattias

2007-07-19 @ 18:23:36
Postat av: Jossi

O varför glömde du nämna att du ringde upp mig kl. 01.00 mitt i natten och skrämde skiten ur mig så att jag fick hjälpa en hopplös Danne att ringa upp G:sson och att hitta sina fyllesvin??? Dumt D!

2007-07-23 @ 11:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0