Semester i regnkläder? SMHI, gör ngt!

image96

Leah i min keps och pyjamas, mycket tuffare blir det inte!

Ja men då var det semester då, vad härligt! Speciellt i spöregn och 15 plus. Senaste veckorna har varit jobbiga på jobbet med alldeles för mycket jobbtimmar per dag, just därför såg man ju fram extra mycket till att kalendern skulle släpa sig fram till vecka 28. Och nu när vi äntligen är här, jaha då ska det regna istället o vara svinkallt så man nästan inte kan gå ut. Ja jo, det har väl varit det ett bra tag nu iochfs men ja hade just beställt sol och sommar nu jue!

Mina kompisar Henke och Gsson, vi hade planerat att inta Heleneö igår kväll för grillning, lite fiske och en hel del ölhävning, men hur skoj är det när det är svinkallt och regnigt. Inte särskillt. Avskyr när man ska vara så beroende av vädret för o kunna göra saker. Ska det vara så svårt med lite sol. Kom igen nu SMHI, fixa detta åt oss! NU!

image98

Herrarna som skulle varit med på ölhävning på Heleneö!

Helgen som kommer är det under planering att försöka ta sig till Västervik och Visfestivalen som går av stapeln där i helgen. Jörgen och jag funderar på att erbjuda stället ett besök av oss. Vid bra väder så kan de bli riktigt skoj därnere. Vi åker isåfall ner till lördag, ngra vänner är där tidigt under veckan och Emelie o vänner ska oxå ner under lördagen. Så får vi ihop det som vi ska med skjutsar fram och tillbaka så blir det att dra söderöver till helgen!

Så ibrist på sommaraktiviteter som bad, sol eller grill på ngn tropsik ö (läs Bysjön...) så får det imorgon onsdag bli en sväng till Ullared. Meckat för alla shoppinggalna damer. Eller damer förretsen så fort dom kommer innanför dörrarna där händer det ngt med dom. Dom förvandlas till monster, ögonen blir stora, dom dreglar och kör över allas hälsenor med sina vagnar. Dom skäller, dom bråkar och dom härjar. Så ett tips. Gillar man zombies? Åk till Ullared. Där finns dom jävlarna! Det kryllar av dom! 

Nej då skämt åsido, det ska faktsikt bli riktigt skoj. Jag ska inte storshoppa där direkt, dels för att min ekonomi inte tillåter det och dels för att deras kläder är inte rikitg min grej, men jag har hört ngt om att det ska finnas en avdelning med träningskläder där nu och det låter lite spännande tycker jag! Visst jag har köpt grejjer dör förr och det finns en del som är helt okej så några inköp blir det garanterat! Jag ska åka med mina vänner Johanna, Steffe Kusk och deras prinsessa Leah. Även Johannas föräldrar Anita och (farbror)Kjell ska med. Så vid 06.00 imorgon bär det av!


image97
Hit ska jag o slåss med zombietanter..hur ska det gå?


Men idag är det ju tisdag och vad ska man hitta på idag då!? Det kommer bli en runda i spåret med löpträning har jag betämmt. Blir 5 km idag oxå tror jag! Ska krossa dig i Bysjöloppet Jonas!
Planen var oxå att jag skulle åkt in till Lkpg och kollat dator åt Emelie och taget en fika med min kompis Maja men det brann inne tyvärr så det får bli en annan dag det!

Over and out.../d

OBS: Viktigt tillägg!: Kom just hem från löparrundan, var visst lite skillnad på att springa genomförkyld och fullt frisk..(nåja...jag vet vad du tänker Johanna). 22.40 förkyld och idag 19.50. Känn flåset konkurrenter!

Uppdatering 2: Aktuell minigolftabell:

image99

Kommentarer
Postat av: jossi

öhhh du, sist vi var i Ullet vad det då rakt inte vi tjejer som blev zombies... en viss herr Norrman och Sjöstrand var ju helt galna... Ni skrek och slet o gapade... Aldrig mer sa jag då =)

2007-07-10 @ 12:15:00
Postat av: Matte.G-sson

Fan så dåligt det gick på minigolfen idag :(....får bättra mig!!!!!.....kom inte sist iaf :) slog jue herr Sjöstrand hehehe!!!!
Mvh// Mattias.Gunnarsson......

2007-07-10 @ 22:51:56
Postat av: mg kungen....

dax att uppdatera tabellen tycker jag ;)
mvh spiken

2007-07-15 @ 23:05:53
Postat av: mg kungen....

dax att uppdatera tabellen tycker jag ;)
mvh spiken

2007-07-15 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0