Semster på Gekås, grill på Smällgatan. Livet leker!!

image101

Hjälp mig från Danne säger Leah!

Det är torsdag natt och klockan är 00.45 så det är egentligen inte alls torsdag natt utan fredag morgon. Det är vecka 28 och det är sommar 2007. Det är semester och det är strålande sol och sommarnatt utan dess like. Eller nej...det är det ju fan inte alls. Visst det är fredag natt, det är kvart i ett på natten, det är vecka 28 men enligt vad vädret har bestämt så är det snarare vecka 48. Men idag, ikväll och resten av semester och sommaren (?) så är det bestämmt att nu skiter vi i vädret. Det är sommar, det är semester. Nu gör vi tammefan det bästa av det. Sagt o gjort trots regn och minusgrader (minst..) så var det grillkalas ikväll....

Men för att börja från start så tar vi o kikar i backspegeln. Vi kollar tillbaka sissodär nästan två dygn. Klockan ringde vid fem så var det dax att ge sig upp. Det var nämligen dax för att åka till Ullared och shopping på Gekås och närliggande butiker.

Sagt och gjort jag gav mig upp. Ur täcket som var så skönt som det aldrig har varit tidigare och tog en runda på internet, en macka och en kopp kaffe för att vakna. Varken viplistan.com, porrigt,se eller efterfesten.com bjöd på ngt större intresse så det fick bli en dusch istället. (När fan ska varmvatten komma tbx. det är inte skoj att duscha vid 05.25, det är FAN inte roligare att duscha kallt så dax....) Väl ur isbadet så blev det snabba ryck för att hinna möta upp genomtrevliga familjen Svensson vid 06.00. Men jag hann...så vid 06.01 drog bilarna iväg mott Ullet...

Hämtade upp Emma i LKPG och sen var det raka spåret mot hockeymecka Jönköing. Vi gled förbi Sveriges i särklass finaste arena för hockey och in på en rastplats strax utmed motorvägen för att njuta av frukost. Det blev en kall och väldigt blåsig frukost. ( Vi var ju trots allt kvar i Sverige får vi komma ihåg, då kan man ju inte förvänta sig mera än 10 + och snålblåst!)

image107

Snart dax för frukost...Brahehus strax utanfrö hockeymeckat Jönköping

När Farfarskakorna från Getingen i Åtvid var uppätna och kaffet var slut så bar det av med destination Ullared. Vi gjorde om lite i placeringen i bilarna och dundrade iväg. Steffe Kusk och jag hade tuff diskution om vilka mobil-lir som gällde och kom fram till att manger-spel var klart överlägset. (Är det div. 3 som gäller med Mobil United nu??) 

Vi kom fram till sist efter en halv evighet och lite till och med humöret på topp så drog vi in på zombiemeckat Gekås. Och visst var det som jag trodde. Visst fan kryllade det av damer med stora ögon, dreglande mungipor och skällade käftar. I varje hörn stod det en ensam gubbe som var knäckt efter att frun hade skällt ut honom för att han var långsam, för dålig på att planera vad han skulle ha eller att han tog för lång tid på sig i bilavdelningen. 

Men trots detta så hade vi en mycket trevlig förmiddag inne på Gekås. Stefan och jag gled mest runt och kollade kläder och elektronik, drev runt med folk som såg ut att vara där enbart för att hitta billigaste Ragtag-jeansen som finns. Vem vill inte ha ragtag-jeans för en hundring från Gekås lixsom....(Erkänner, Jag har!! Säg det för fan inte till ngn....)

   

När magen började att skrika efter mat och huvudet ville se annat än ammande mammor på Gröna Fikan så var det dax för att inta Stantos. En mycket trevlig resturang strax utanför Gekås med allt möjligt gott. För min del så blev det en örtköttsvampgryta (dagens längsta ord..) med ris och sallad. God som själva fasen var den. Den rekommenderar vi. Stantos i Ullared. Åk din bums!

Efter lunch så blev det svensk sommar i sin fulla prakt. Totalt regn! Och då menar jag totalt. Himmlen öppnade sig och det vräkte ner. Vi kryssade mellan. Sko.Bo, Netonnet och Sportfactory för att slippa det värsta men lyckades väl sådär. Genomblöta och frusna lyckades vi iallafall hitta ett par nya målvaktshandskar till vår målvakt i FC Z united. Bra pris på Adidas, Puma, Nike och Reebok - kläder alltså. Sport Factory rekommenderar vi!

image102

När handladet var över och efter ett antal tusen var spenderade så var det dax att dra iväg hem till vårat älskade (?) Åtvid igen. Det blev ett stopp i Jönköping även på vägen hem för en sen lunch på Donkan. Så gott...inte ätit där på 3 månader tror jag. Då smakar det riktigt bra! Hemma i Åtvid och det första man möter är en jävla ful, sänkt, äckel-Volvo (vem trodde ngt annat...) så var det ruggit skönt att vara hemma igen....Riktigt skoj dag med Jossi ( ser du, inte Johanna), Steffe, Anita, Kjell, Emma, Elin och lilla Leah va det dax för kväller....

Torsdag var det ju trots allt idag, och ni som läst allt detta, (säg till om ngn orkat det....) så var det riktigt skönt att sova ut idag, sov väl en så där 11 timmar i natt i runda slängar. Vaknade av att en styck katteunge sov på min mage. Mysigt värre. Låg o småpratade med Musse som han heter om livets verkligt viktiga saker ett bra tag. Vi kom överens om att det var dax att ta tag i livet runt halv elva. Närmare bestämt frukost....

image108

Dax att gå upp tycke Musse.

Dagen flöt på bra annars. Löpning, klippning och lite minigolf.

Strax innan det var dax för att möta upp vännerna vid minigolfen så mötte jag Stefan Sw som för ovanlighetens skull gled runt på sin Kawasaki Ninja. Jag har under en längre period lova att jag ska ta och åka med honom. Till saken hör att jag är totalt allergisk mot motorskryt om olka bilar, motorcyklar och annat trams fram och tillbaka. Men visst, jag ska inte vara sämmre än att jag kan ändra mig så jag ska ge det en chans. Sagt och gjort jag tackade lite tveksamt ja till att följa med her Swärdh på en sväng på hans älskade motorcykel. Och jävlar. Jag är den första att erkänna det. Det var skoj, riktigt rikigt skoj! Vilken känsla att glida runt och bara känna friheten. Rikigt skoj och stort tack Steffe för man fick hänga på. Längre tur i sommar!!!!!

Sen var det dax för kväll. Vi har ju som sagt bestämmt oss för att vädret inte ska styra sommaren, utan vi styr vädret istället. Går så där kan man säga men hur som så var det grill planerad ikväll och det skulle genomföras. Sagt o gjort. Jag, Jörgen, Stefan Sw, Jossi, Steffe  Kusk o leah grillade, drack öl och hade en alldeles förskräckligt trevligt kväll ikväll. Jögga o Jag blev sist kvar hemma hos mig, blev ljupa diskutioner om allt som bara två grabbar med för mycket Mariestad under västen kan komma fram till. Det som händer på Smällgatan stannar på Smällgatan!

Over and out..../D

Kommentarer
Postat av: Syster

Det var inte lite du hade att berätta broder ;)
Men det om vädret håller jag med om, vi ska äga sommaren ändå :-)
Mot Vis och Lysingsbadet!

2007-07-13 @ 06:21:18
Postat av: Jossi

Haha... fick du inte plats med lite till???? Herregud vad du skriver Di...S =)

2007-07-13 @ 11:29:41
Postat av: M.Gunnarsson

Imorgon ska vi göra Västervik farligt hehehe!!!!....blir väl lite sällskapsresa repliker
o repmånad!!!Funkar alltid för att få upp stämningen!! :) Mvh// Mattias"G-sson"......

2007-07-13 @ 16:31:36
Postat av: Nykte

Kan hända att det som händer på Smällgatan stannar på Smällgatan. Men det som rings från Smällgatan behöver inte nödvändigtvis stanna där.

2007-07-13 @ 16:51:29
URL: http://nykte.blogg.se
Postat av: danne

Kul att ni kommenterar kamrater, det är ju därför man skriver för att ngn ska läsa! gött polers!

2007-07-13 @ 17:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0