Helg i Åtvidaberg

Lördag var helt o hållet vidg till fotboll. Det hade planerats för fest hos Stefan Sw. med grill fotbollsspelet 13 rätt och sen då naturligtvis Danmark mot Sverige i Em-kval fotbollen.


                 image27
                                                               
 
Underbart väder på dagen gjorde att min älskade Emelie o jag tillbringade i stort sett hela eftermiddagen men solning o massa mys på balkongen. Underbart skön o avslappnande eftermiddag! Tyvärr skulle Emelie börjar jobba vid fem så hon kunde inte följa med till Stefan. Så gärna som hon hade velat vara med på en kväll med bara fotbollssnack. (Okej Stefan pratade en del om Thina oxå...)
                          
          
             Så gott! :-)

Sagt o gjort vid sex tiden så trampade Henke o jag iväg ner mot Valkaren där Stefan huserar och möttes upp av övriga. Jenny, Jögga, Jonas, Anna, Thina, Gsson, Kalm o så Henke o jag då! Vi grillade, vräkte i oss en hel mängd Mariestad o hade det trevligt i största allmänhet. Klockan började närma sig åtta och det var äntligen dags för det vi alla såg fram emot .Avspark. Och vilken start det blev...men som alla vet så slutade inte lika bra kanske. Visst håller med om att det är bra att verkligen markera på det här sätet, att det inte ska kunna ske att supportar hoppar in på plan o förstör matcher. Men det vill till att det är koncekvent nu så att det inte blir så att matcher fortsätter spelas trots att det hoppar in folk på planerna vid andra tillfällen.
                    image28

Ngt 13 rätt blev det aldrig av att spela, vi var alla smått chockade hur fan det kunde sluta som det gjorde. Det som var sån grym fest fram tills dess. Hursom, ölen flödade och det blev dax för en sväng till Gruvan. Skoj var det o gått fyllekäk på Kebabbaren! :-)

                   image30
 

Idag så har det tränats fotboll med Fz C United. Varmt och härligt! det här vädret älskar man ju! Efter
träning bestämmde vi att det var dax för en mingolfrunda. 8 pers var vi. Riktigt skoj men så illa det gick
för min del..slutade femma tror jag. Illa säger vi om det, ännu sämmre för proffsbloggare Nygren som slutade
på en hedersam sistplats! :-)

                     image31

Vi avslutade helgen med att eliten, (jonas, jag, jögga, stefan sw, Stefan "Kusk" Sj.) stack iväg till Stallkiosken o tryckte ner varsin glass o diskuterade helgens bravader. Det var det hela. Skoj helg med fest, fotboll o goda vänner. O dessutom massa kärlek med Emelie i fredags.



      

Over and out../d


Kommentarer
Postat av: Jonas

Det var en helt underbar helg, det har du rätt i. Men jag såg att du blivit tvungen att välja bort den ena nu och vi ser ju vilken du valde bort.....

2007-06-03 @ 22:29:05
URL: http://nykte.blogg.se
Postat av: Anonym

Nästa gång ska jag vinna minigolfen det svär jag på hihihi!!!! :) kungen av åtvid=G-sson.......

2007-06-03 @ 23:47:12
Postat av: jossi possi

jag vill också dricka öl... o spela minigolf...

2007-06-04 @ 11:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0