Liemannen på besök...minst!

image77

Idag har jag haft besök av den här trevliga killen över, känns det som. Tycker jag har sett honom smyga runt i lägenheten hela dagen. Daniel är nämligen sjuk. Förkyld. Inte lite heller. Det är faktiskt riktigt rikigt synd om mig! Som tur är var jag ledig idag så jag slapp att ta en sjukdag, för det har man ju inte råd med direkt tyvärr. Brukar bli massor av pengar man förlorar. Visst trist o va sjuk sin lediga dag men men..

Hursom, trots snuvan, huvudvärken nysattackerna och febern (ser ni så synd det är om mig..) så tog vi en minigolfrunda på eftermiddagen i jakt på att sänka snitten lite i ligan. Och mycket rikigt, idag tog jag hem säsongens första seger, riktigt skönt att ta hem det och klå upp Henke o Gsson lite ordentligt! Lite märklig detalj bara. Jag satte mitt personbästa (41 slag! )när vi festade o spelade minigolf en gång och idag då är man sjuk och tar årets första seger. Hrmm..vad säger det egentligen...:-)

Värsta med att vara sjuk idag var ju trots allt att vi i världens bästa fotbollslag Fc Z United hade viktigt viktigt match mot rivalerna i BK Tresket. Viktigt för övre delen av tabellen hur vår match slutade. Skulle Tresket ta tre poäng var det serieledning som väntade för dom. Skulle vi vinna så skulle vi närma oss topp 3 lagen ordentligt.


image78

Mycket folk på våra matcher...eller ja....kanske var Kopparvallen det här ja...


En match som verkligen var skoj att se från sidan blev det, visst hade jag hellre varit med o spelat med mina lagkamrater, men som sagt. Spännande och stundtals rikigt bra fotboll. Matchen stod 0-0 20 min in i andra halvlek. (Tror ingen korpmatch har varit så målfattig på många år). Hursom så tog iallafall Bk Tresket ledningen med 1-0 efter att domaren missat att blåsa av när Treskets målvakt kastade bollen över mittlinjen..(får man inte egentligen...ajaj..). Naturligtvis så blev det mål i den situationen och det kändes inte bra. Slarv av domaren ska kosta oss förlorad poäng. MEN med stora bokstäver, vi gav oss inte. Trummande på och lyckades kvittera. Efter mycket skicklighet och lite (okej lite mera då...) tur så gjorde Robban 1-1 vilket blev slutresultatet.
Snart kan ni läsa om oss i Klippet oxå förrsten. Stefan "Luva" Lindén var och gjorde en artikel idag! Skoj! :-)

Nu blir det att kurera sig med en kopp kaffe, lite chips och Bajen - Ica Glenn (IFK GÖTEBORG) på tv.  Hoppas man är frisk på lördag, för då blir det partyyyy hos Jonas "Nykte" Nygren!

over and  out.../d.

Läs mera om matchen hos proffskrönikören Nygren

Kommentarer
Postat av: jossi

blir så besviken på dig D... Varför blir inte vi, era trogna fan, nämnda??? Här står vi match efter match, i sol och i regn och håller på allas våra favvosar... men vad får man för det??? NAAAAAADA! Gå å lägg dig mes... du är inte sjuk =)

2007-06-27 @ 22:10:27
Postat av: Matte.G-sson

GRATTIS TILL SEGERN!!! :)
MVH// Mattias.G-sson.....

2007-06-27 @ 23:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0