Midsommar o firande av systers körkort!

Bajsar björnen i skogen, sover Dolly Parton på rygg, Har Bingo Rimér det jobb som var tänkt till mig? Lika säkra ja på dom frågorna som på om det ksulle regna  på midsommar! Vi bor ju trots allt i Sverige, södra Sverige framför allt dom jävlarna i norr hade visst otäcka 25 grader varmt o sol.
Hursom så var det väldigt utspritt gäng av vänner den här midsommar, ngra var i Grebo på ngt, ngn var på femkamp, ngn var ute i ngn stuga och ngn (gissa vem..) jobbade. SÅ Jenny, jag, Henke, hans tjej Issabelle, Luva och en tjejkompis till honom bestämmde oss för att grilla. Mycket rikigt så började det regna. Men inget får förstöra en grillmiddag ju så vi trotsade vädret o käkade ute. Riktigt gott blev det, för min del vitlöksmarinerad fläskfilé. Finns inte mkt som slår det! :-)

Regnet öka i mängd och vi drog oss upp till mig istället. Mera öl, vin och cider konsumerades och iallafalla fall två oss blev lite väl glada i hatten kanske. Gissa vilka...:-) Sista timmen Jenny? Har du ngt spår? Kommer du på ngt så säg till. :-)

Hursom så var gårdagen, alltså lördagen hur skön o lugn som helst. Thina fyllde år och skulle ha fest på kvällen. Men jag var tvungen att tacka nej till inbjudan för att planeringen var att åka hem till föräldrarna och syster för att fira syrran som tog körkort i veckan som var. Och det ska ju naturligtvis firas.


image74

Uppdukat för grillning! Mor, katt och Emelie.


I vanlig ordning var det mat uppdukat till bristningsgränser och vilken mat sen. Massa gott kött och hemmagjord potatissallad med sockerärtor, rödlök o färskpotatis då så klart. Massor av god frukter fanns också. Daniel åt i för ovanlighetens skull en hel del. Men jag var inte ensam, även far, syster, mor och emelie lastade in ordenltigt. :-)

Kvällen avslutade med att jag jag gick förbi Thinas kalas o pratade lite med fröken Kambrink genom fönstret om hon hade ngt minne från kvällen innan, men mycket rikitigt så var det dåligt med det...:-)
Gick upp till Emelie o såg på Jurtjyrkogården istället....perfekt avslutning! :-)


                               

      Emelies ena kattunge...

Kommentarer
Postat av: jossi

Vaddå D... du brukar väl inte äta så mycket??? ;)

2007-06-24 @ 17:38:06
Postat av: Matte.G-sson

jag vet jag hatar också regn som fan!!!!! det regnade hela jävla kvällen istugan i Gullebonäs!!!!...men det var mycket folk o fritt alkohol så det gick ändå!!!! :).......
// Matte.G-sson......

2007-06-24 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0