Slapparhelg med fel ligamästare!

                             image65


Aaaa vilken skön helg det var då! Har varit lugnt. I fredags så fick äntligen min Emelie hem sina små kattungar som är otroligt otroligt söta. Var väldigt blyga i början och är det väl fortfarande men det har blivigt bättre. Helt naturligt så var dom mest under soffan och under andra trånga utrymmen och gömde sig. Men rätt som det var i lördagskväll så började dom gå runt i lägenheten uppe hos Emelie och undersöka och utforska sitt nya hem. Dom brottades och lekte precis som kattungar ska.
Nu är det vad dom ska heta då. Jag tycker Sigge och Solvej (jag vet, det stavas inte så egentligen.) Mn enligt Emelie heter dom Musse och Mimmie. Vi får vem som får sista ordet i den fråga...:-)

                               image66


Iövrigt i helgen var det mest familjemys med supergod middag hos Emelies föräldrar, Clabbe och Laila i lördags. En del och vin rann ner och det smakade rirkigt bra det! Satt o slökollade på När mörkret Faller. Riktigt bra och hemsk svensk thriller. Handlar dels om kvinnomisshandel och dels om hedersmord. Helt sjukt att se hur det fungerar vi vissa sjuka traditioner och regler. Allt hur fan är sånna människor skapta. Ursäkta mig men ärligt hatar sånna där fega jävlar och allt ni står för!!!!

Igår kväll skulle helgen knytas samman på bästa sätt var det tänkt, var laddad till tänderna och skulle se avslutningen och ligaslutet på spanska ligan. Mitt hjärta klappar för Barca. Men det såg tungt ut inför matchen. Real Madrid behövde "bara" vinna över Mallorca hemma. Och mycker riktigt efter mycket om och men så stod Real Madrid där som vinnare. Tyvärr! 

                       

Ikväll blev det korpmatch mot Humpa. Har skrivigt väldigt mycket om fotboll nu så hoppar över ngn närmare redogörelse idag....(Kan bero på att vi fick stryk oxå.....)

Midsommar är på gång och som vanligt runt den högtiden så är det inte en jävel som vvad som händer. Det ska vara så specillet på ngt sätt alltid. Jag menar nästan alla andra helger under året brukar vi göra det så enkelt som möjligt. Vi ses hos den eller den personen och så löser sig resten. Nu blir det lite för mycket som ska ordnas och då orkar ingen till sist. Min Emelie ska jobba precis som vanligt så vad ska då Danne hitta på? Jögga frågade om jag skulle med till en kompis till honom. De skulle grilla och ha femkamp. Vet inte vad jag vill. Jempan och jag pratade lite om att grilla och lira kubb och sånt. Låter skoj tycker jag! Hoppas solen är framme så kan det nog bli kubb, grill och öl!

Efterfesten.com

Over and out...../d.

Kommentarer
Postat av: jossi

jag har ju redan döpt katterna... Gunvald och Gunborg säger jag ju... eller Gunbritt...

2007-06-19 @ 12:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0