Ta mig till sommaren, ta mig till solen, ta mig bort....


image318
    Vore inte fel med lite slappande på en medelhavsbeach igen!

Jaha ni kära bloggläsare. Nu får man höra att man är gnällig oxå här på bloggen för att det har gnatats en del om vädret här. :-) men måste ju va ärlig ju. Vädret suger hårt. Det kan kanske va så oxå att när ni sitter inne i er skolsal eller är inne på jobbet hela dagarna så måste jag ut på jobbet varje dag en hel del. Jag jobbar som elevassistent och får helt enkelt se till och ge mig ut när barnen har rast i skolan. Och det är underbart på sommaren men INTE på vintern. Därför gnäller jag! Så det så! :-)
Inte kostigt man är inne på Apollo, Fritidsresor och Vings hemsidan stup i kvarten o letar efter billiga resor till varmare breddgrader. Vore så sjukt härligt med en resa. Om inte precis nu så iallafall ha en i vår o se fram emot så kanske vintern blir lite lättare. Vi åker! Sunny Beach här kommer vi!!!

Och med vintern kommer julen och med julen julklappar som ska köpas. Finns det ngt svårare än att hitta på roliga o bra saker till folk? Ständiga svaret; "jag har allt", "inte vet jag" och "du kommer på ngt" är ju bland det värsta som finns. Så se så vänner o bekanta in med önskelista med bra förslag omgående!
Själv vill ja ha en resa till Mauritzius, presentkort på Viking Tatto på en helvetes massa pengar och en plasmatv på en sisodär 42" okej? bara o handla. Tänka om alla kunde va lika klara med va man vill  ha som jag! :-)

image319'
    Årets julklapp till Danne?

Helgen då? Jajajmen det är ju torsdagskväll jue och snart helg igen. Veckorna springer i väg ngt otroligt snabbt. Hösten brukar kännas som en halv evighet annars tycker jag. Men den här hösten har verkligen gott snabbt. Det är snart december och sen brukar det rulla på ordentligt!
I helgen blir väl iallafall lite partajande. Eller blir det det? Ja jag vet inte helt än. Match imorgon kväll med Tigers. Sen har Jempan fest så det kan bli att rulla iväg dit en sväng framåt nattkröken men jag vet inte än.
På lördag är det ju Spanien - Sverige i Em-kvalet och det är ju alltid förknippat med vänner och öl det. Stekarn har lagom varit o handlat sig en 42":are som måste invigas. Så ett hett tips kan nog va att hitta Danne i hans soffa på lördagkväll.

Hursom. Lev väl! Over and out ! //D

Kommentarer
Postat av: Annica

Hehe. Ha du blivit en gnällspik du med?! Jag har skanske smittat dig eller vad tror du??;)

Kram Gnällis

2007-11-15 @ 16:39:55
Postat av: jossi

du har och kommer alltid vara en gnällis =) Snyggt kort... undrar vem det duktiga fotografen är ;)

2007-11-15 @ 16:49:08
Postat av: Danne

Annica: Japp det smittar det där! :-)

Jossi: Jo visst det är du som fotat, men det är svårt o misslyckas med sånt motiv!

2007-11-15 @ 19:14:18
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: Mattias

Ok du vill till värmen!!! Säg till om du behöver resesällskap!!! Följer gärna med till Sunny Beach!!!! :)....Långt från alla volvo raggare och B,C brudar i åtvid!!!.....

// G-sson......

2007-11-15 @ 19:26:41
Postat av: jossi

haha kul... fick jobba länge med kortet. inte lätt att få dig att se respektabel ut =)

2007-11-15 @ 21:34:55
Postat av: Syster

För att göra saken lite lättare för dig när det gäller julkappar så funkar det bra med en resa till värmen för mig också. Plus lite reskassa. Minsta man kan begära av sin bror va??

2007-11-15 @ 21:51:58
Postat av: Annica

Haha. Nu är jag iaf jättepositiv. För jag har ny telefon. Hurra!

Kram Annica

2007-11-16 @ 20:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0