Återhämting i toppklass i Linkans Simhall!

  image240
Efter att brakfesten hos Kalm o Gruvanbesöket under kvällen o natten mellan lördag o söndag var över, så vad kan passa bättre än att spendera bakisdagen åt att ligga o plaska runt i varmt o skönt vatten i Linköpings simhall.


Johanna frågade mig på söndagförmiddagen om jag var sugen att hänga på Stefan, Jossi och Leah till simhallen o leka av mig lite. Självklart så bangar jag inte det. Finns ju inget roligare än att köra vattenrutschbana, glida runt i vågorna eller simma i grottor.


Med Leah i täten så tågade vi in simhallen runt middagstid på söndagen för att inta en snabbfika i simhallens fik. Vidare snabbt blev det dock inte, personalen i fiket måste haft en än tyngre lördagskväll än undertecknad för deras tempo skulle få sniglarna på cykelbanorna att framstå som 100 meters löpare. Helvete vad segt det gick. Men med en underhållare av världsklass i Leah Sjöstrand så kan man ju klara sig genom det också.


Efter att blivigt bjuden (eller hur var det nu, kvitt Smirinoffen från kvällen innan va?? ) på en kopp kaffe och en ostfralla av Johanna så var det dags att bege sig in till badet.

Blev att hoppa i barnbassängen med än gång och leka o plaska av sig ordentligt. Varmt o skönt o perfekt för en sliten kropp som min att återhämta sig i!

         

f.v
1. Viktigt med fika innan bad.
2. Leah passade på att ta en pastalunch.
3. Pappa o dotter leker i barnbubbelpoolen.


Stefan och jag passade på att tävla lite i vattenrutschbanorna också. Man blir som barn på nytt, eller är det möjligen så att man inte har lämnat barnstadiet alls kanske? Hrmm..hursom det är förbannat kul o åka på tid! Haha...


    

f.v

1. Flera än vi som tyckte att det var en bra förslag med bad denna söndag.
2..Helt normal pappa o dotter som..ja...gör ngt...
3. Mor o dotter kollar in pappa som ska hoppa från 5:an

4. Stefan tar sats från 5:an, Snygg stil tyckte läktaren som kollade på o undra vad det var för ny stil han testade. :-)


Efter ett gäng timmar och med fingrar o tår som russin så var det dags att ge sig iväg uppåt igen! Perfekt o trevlig söndagsunderhållning.


Tack för en trevlig dag ni!


Kommentarer
Postat av: jossi

hehe jodu... det var allt skoj... men du förlorade faktiskt rutschkaneåket... sopa =) Får vi göra om nå´n dag... o då du, då ska jag ge dig en match... i bubbelpoolande =)

2007-10-03 @ 09:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0