Liket lever!

image184


Okej jag vet, lite osmaklig rubrik med tanken på det här inlägget. Men det är just det som det här bandet handlar om. Crashdiet! Vi tar det från början..

Var i går som jag satt o bläddarade lite i moderatblaskan Expressen. Och vad får jag se. En artikel om Crashdiet. Bandet som jag älskade från deras första livstecken till det som jag trodde skulle bli det sista. Det att sångaren Dave Lepard tog livet av sig under 2006. Bandet spelade in en av de bättre skivorna jag har hört på åratal "Rest in sleaze". Plattan släpptes under 2005 med brottarhits som "Queen obscene", "It´s a miracle", "Riot in everyone", "Breakin the chains" och ja...ni fattar resten!

Det har under årens lopp, efter att världens bästa band Guns n roses la av funnits många band som har försökt att gör det igen! Visst jag har inte kollat upp allt, men just när man fick se Crashdiet så förstod man att det här är ngt som kommer passa mig som hansken. Det är så mkt 80-tal, det är så mkt tidig hårdrock det är sån härliga jävla FUCK YOU-attityd över Crashdiet. Gillar man eller snarare älskar band som Wasp, Guns, Kiss, Skid Row, Mothley Crue osv så är det ett krav att även kolla upp Crashdiet!


image185 image186

Så kom då den där dagen när jag fick nys om att Dave hade tagit livet av sig. Bandet gick direkt ut med att nu är det slut. Vi kommer aldrig fortsätta utan vår sångare hette det. Och det musikkaliska arvet var för alltid dött...trodde jag!

Hade totalt gett upp hoppet, inte varit inne på Crashdiet´s hemsida under ett bra tag när jag fick reda det det! Bandet har börjat lira ihop igen, ny sångare, ny platta inspelad och tydligen har det även spelats lite ute redan. På Sweden rock osv. Och jag har missat det! Det är fan så man skämms....
 
image187

Nya singeln "In the raw" släpps i dagarna och nya plattan "Unattractive revolution" släpps i början av oktober. Turne är planerad och bandet besöker Linköping 25 oktober. Gissa en som är där!

Hemsidan

Härligt! Det finns en framtid för riktig jävla fuck off - rock n roll!


Kommentarer
Postat av: jossi

Du är så kass... har du inte koll på nå´t längre??? jaja, blir väl så när man släpper sin punkiga sida o blir modegay ;)

2007-09-04 @ 19:14:58
Postat av: jossi

Du är så kass... har du inte koll på nå´t längre??? jaja, blir väl så när man släpper sin punkiga sida o blir modegay ;)

2007-09-04 @ 19:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0