Sm-final i Globen!

image568



Det har blivit en liten tradition att åka till Stockholm i mitten på april för att se årets sporthändelse för alla innebandyälskare. Nämligen SM-Finalerna. Både och herr och dam finalen spelas under samma dag, under samma tak. Och inte vilket tak som helst utan GLOBEN!

Grymt o se hela Globen fullsatt av folk. Ca 15.000 var vi som först såg Iksu vinna över Balrog i damfinalen och sen fick vi se en match som hade det mesta. Warberg mot AIK. Matchen var jämn och gick till sudden death och sedan även straffar. Warberg avgjorde på straffar och tog hem SM-guldet.

      

Iår var det Kjell, Stefan, Martin och Jag som åkt upp. Vi hade bokat bord i Resturang Arena och hade utsikt över hela Globen från våra platser. Helt perfekta platser, dessutom god mat!

Nästa år åker vi igen!


image569

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nästa år får ni damsällskap =)

2008-04-20 @ 13:08:21
Postat av: Annica

Så ledsen att jag inte fick se matcherna. Men jag satt bänkad framför tvn här hemma istället. Trist att mitt Balrog torskade men kul att "min" Limpan gjorde ett grymt mål :)

Imorgon måste jag vara hemma igen. SOnen är fortfarande sjuk :(

Kram

2008-04-20 @ 19:31:39
Postat av: G-sson

Ps... Globen tar 13.850 personer hihi!!! kul att ni hade det bra :)

// Mattias

2008-04-20 @ 23:33:18
Postat av: Danne

Nej, under innebandy tar dom in ca 1000 pers till på innergolvet. Innebandyplan är mindre än hockeyrink vettu, så den publiksiffra som speakern ropade ut var 14800.

2008-04-21 @ 06:20:25
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: M.G-sson

jepp såg på korten att det var folk som satt på inneplan!!! såg i tidningen att det var mer än 14000 människor!!! la in cider o bärsa idag i kylen!!! har köpt nya cidern jordgubb med fläder låter sommrigt :) ska ha i bussen vägen upp!! däckar väl i Nyköping hahaha!!!.....

Mvh// Mattias......

2008-04-22 @ 21:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0