Äre någon jul då?

Ja det är frågan det? Äre någon jul iår? Läst bloggar fram och tillbaka, lyssnat på folk som alla säger att det är riktigt dåligt med julstämning i år? Och ja...faktiskt så känns det som att det är lite avslaget inför jul iår med tanke på hur det varit tidigare år. Jag var inne i Linköping så sent som i lördags för att shoppa lite julklappar. Jag var till och med på Ikano-huset som i vanliga fall så här års brukar var totalt vidrigt. Varmt och framför allt packat med folk. Men visst var det en och annan hysterisk människa men inte som det brukar vara. Har det med det ekonomiska läget att göra? Ja, kanske...
Har det att göra med att folk faktiskt börjar tycka att all hysteri börjar gå över gränsen? Ja kanske..
Jag vet inte riktigt vilket det är i mitt fall men saken är den att det är faktiskt skillnad i år. Kanske är det skönt det oxå?

Jag har iallafall bantat mitt handlade rejält med tidigare år och det är väl ärligt talat mest på grund att att det inte funnits pengar kvar till det på grund av flytten som kostade mera än vad jag räknat med. Det är inte gratis att flytta och börja om på nytt med saker och ting. Pengarna rinner iväg! Tanken är att Linköping ska besökas en gång till under morgondagen tillsammans med min vapendragare Jörgen. Har ngt litet paket kvar att fixa till..:-)

Iövrigt så måste jag passa på att nämna att jag var på något som var bland det hemskaste jag upplevt någonsin under veckan. Samtidigt som det var totalt hemskt så var det så vackert att till och med jag som har lite svårt för delar av kyrkans verksamhet och innebörd var mera än rörd. Jag var på Anitas begravning. Är det någon gång kyrkan har en plats i hjärtat så är det under sånna omständigheter. Prästen gjorde det väldigt fint och personligt och jag tror inte ett öga i den fullsatta kyrkan var torrt när vi tillsammans tog farväl av underbara Anita. Jag tror det var precis så här som Anita hade velat haft den sista stunden. Jag hoppas alla ni i närmaste familjen får en så bra jul som det bara går.




Kommentarer
Postat av: Mattias."G-sson"Gunnarsson

När det är jul så ska det första vara ton vis med snö annars känns det som en tråkig höstdag som det känns just nu :(...men men det är jue inte julafton än!! Var för övrigt uppe idag o kolla på alla fina blommor som Anita hade fått känndes konstigt att veta att trevliga o glada Anita inte finns med i jordelivet som han sa!!!!.....

2008-12-22 @ 21:13:38
Postat av: jossi

vad fina kort du tagit på blommorna o vad fint du skrev om lilla mamma. snyft

God Jul bäste D!

2008-12-25 @ 22:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0