FLYTT!

                                                           Pappa sliter!

Så var jag på plats i mitt nya palats! Flytten från mitt tidigare varggryt var på tiden kändes det som när jag äntligen började att plocka med all bråte som jag samlat på mig under de senaste åren. Så grymt skönt att rensa ut massa grejjer som man egentligen inte alls har ngn användning för. Köpa nytt och fräscht!

Började förra veckan med att flytta över det första. Tänkte att det här blir ju inga problem det är ju så kort bit jag ska flytta så om jag bär lite varje dag så är snart alla kartonger över, och så sparar jag möblerna till helgen. Men redan på måndagskvällen var jag tvungen att ge min kära mamma rätt i att det var en idiotisk tanke att  tro att jag skulle orka med o bära allt. Så trots att det tog emot till de grövsta så fick jag gå med på mammas förslag att lasta bilar fulla med kartonger och köra dom 100 meterna med bilarna för att sen plocka upp. Onödigt kan tycks men jag säger bara det att bära massa kartonger fram o tillbaka är inget vidare det.

 
f.v 1. Det som ska bli vardagsrum, 2. Hallen full av kartonger!

Sagt o gjort så lastades bil efter bil full, och med en hisklig fart så var de flesta kartonger uppe och vi kunde koncentrera
oss på att plocka upp de första grejjerna i skåp o lådor. Fick hjälp med massa av saker så jag kunde hålla mig till flyttstädandet i gammla lägenheten. Mindre skoj kan jag ju berätta för er men det är ju tyvärr sånt som måste göras!
Blev rätt bra och jag hoppas att Bostadsbolaget är nöjda så jag slipper att göra om ngt! 

   
f.v 1. Upplockande i köket, 2. En del läser Moore o andra får jobba, 3. Eller dricka öl kanske... 4. Flyttpizza är ju givet! På golvet i en sängram! :-)

Resten av veckan flög på i en otrolig fart som vanligt när man har massor att göra. Det flyttstädades, det bars kartonger och även en del möbler. Det plockades upp, det monterades och det borrades. När så lördagen kom och det var den stora flytta möbeldagen så fanns det typ bara ett fåtal stora möbler kvar att fixa till överflytt av. Håkan hade dagen till ära lånat hem "jobbar-bilen" från Gropen så det var bara att lasta på och flytta över bokhylla, soffa och datamöbel. Sen var det klart!


       

   
 

                                                           Klart!

Nu återstod bara möbleringen. Den roliga delen av det! Resultatet kan ni se på bilderna. Iallafall lite av det. Blev riktigt bra tycker jag själv. Trivs hur bra som helst! Inflyttningsfest är naturligtvis under planering! Stort tack till Mamma, Pappa, Sandra, Stefan, Janniqe, Jörgen och Håkan som hjälpte till och gjorde allt så smidigt som det bara gick.
Tack som fan!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Fint !

2008-12-04 @ 09:18:44
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Danne

Jennie: tack! Bara komma o hälsa på! Hoppas allt är bra med dig/er. Var länge sen! :-(

2008-12-04 @ 09:25:02
Postat av: Mattias."G-sson"Gunnarsson

Fin lya :)



// G-sson....

2008-12-05 @ 01:10:34
Postat av: Danne

Gsson: Thanx!

2008-12-05 @ 10:30:55
Postat av: M.Gunnarsson (G-sson)

Danne>>> Varsågod :)

2008-12-05 @ 16:47:20
Postat av: Anna

Så fint det blev! Blev det någe Sabbatton( eller hur det nu stavas)??

2008-12-05 @ 21:21:39
URL: http://asif.blogg.se/
Postat av: Emma

Ser ju nice ut det där... Hoppas du kommer att trivas

2008-12-06 @ 12:39:13
Postat av: Milla

riktigt snyggt!

2008-12-06 @ 14:13:37
Postat av: Thina

Läckert! Jag hoppas det blir juldags-party hos dig enligt tradition? kram!

2008-12-07 @ 18:17:56
URL: http://tejjna.blogg.se/
Postat av: Danne

Anna: Tyvärr inte! Var ju upptagen med flyttandet då!



Emma: Tackar tackar!



Milla: Yes! ;-)



Thina: Kan bli så kan bli inflyttningsfest vid senare tillfälle oxå. Under planering! :-)

2008-12-08 @ 08:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0