Helgen


I fredags var det mammas dag i allra högsta grad. Hon fyllde nämligen 50 år! Så jag och familjen var ute i Linköping och käkade en underbart god o trevlig middag. Åt på Hamlet och jag testade något som jag aldrig ätit förut, Känguru-filé. Svårt att säga vad det smakade men det var helt okej. Lite segt kanske men just det att prova ngt nytt gjorde att det var helt klart värt det. Fick det serverad på planka med massa godsaker till. Mycket trevligt att vara där med familjen. Tack för en trevlig kväll!

  

Kvällen avslutades sen på Gruvan där de för kvällen var Sköna Gröna Gruvan. Har aldrig varit på det "riktiga" Sköna Gröna Grebo, pga att musiken är så långt ifrån min smak som det bara går och tanken var inte att jag skulle på det heller men efter hot från Jögga så fick det bli så i alla fall. Jag såg bara ett av de banden som spelade och det var ngt sömnigt coverband tror jag. Ingen som tilltalade mig. Trevligt går det ju att ha i alla fall och så även denna kväll.


Slutet av veckan kom då det besked som man varit rädd att få efter den senaste tiden. Världens bästa och trevligaste Anita lämnade oss. Kommer aldrig i hela mitt liv glömma alla trevliga minnen som jag har med henne och tillsammans med hennes familj. Johanna och Emmas mamma och Kjells fru. Anita. Större hjärta än vad hon hade kan man inte ha. Hoppas du har det bättre där du är nu jämfört med hur det var på slutet av tiden här. Jag tror det är som Leah sa; "Mormor är bland änglarna nu, hon åkte nog dit med helikopter"


Over and out! /D.


Kommentarer
Postat av: M.Gunnarsson (G-sson)

Håller med!! Anita var alltid glad o trevlig!!! Har hört många grr här hemma vid köksbordet att Anita är så glad o trevlig o det stämmer till 100% :)...så hoppas hon har det bra nu!!!...Cancer är ett skit vem fan kom på det igentligen?...



Mvh// Mattias.G-sson.......

2008-12-08 @ 21:21:35
Postat av: jossi

fina kort på familjemiddagen. Du o din far är visst par i ruter =) Lilla mamma ja, fy fan vad jag saknar henne! Gubbfan där uppe bevisar verkligen att han inte finns... eller inte att han är god iallafall!

2008-12-09 @ 19:38:24
Postat av: Yohanna

Hej! Allt är bara bra med mig. hur är det sj?

Imorgon blir det väl att sitta själv hemma och glo på idolfinalen och hoppas på att kevin vinner;)Fegge drar ju på kryssning imorgon.

På lördag blir det först julbord i Kisa och sen ska jag försöka ta mig till åtvid och parta lite, får se.

hur ser din helg ut då? Kram

2008-12-11 @ 16:53:11
URL: http://yohannaandersson.blogg.se/
Postat av: M.Gunnarsson (G-sson)

Jossi>>>>> Det är bara att gå vidare fast det känns tungt o svårt!!!...

2008-12-11 @ 20:28:28
Postat av: Janniqe

hörre du, att inte det minsta :D

2008-12-12 @ 19:16:29
URL: http://janniqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0