JUL -08 Del 1..


När jag skriver det här så är det juldagen. Klockan än 00.06 och det är med andra ord precis slut på julafton för i år. Skriver första delen av julens blogg nu.
Började julfirandet igår kväll med en liten uppesittarkväll hemma hos mig. Fyra starka deltagare käkade god (men för mycket) mat. Innan det så skulle det ju tillagas oxå. Det är ju faktiskt riktigt skoj att laga mat tillsammans och njuta av ngra öl eller glas vin till. Kycklingpaj och köttfärspaj lagades. Gott så förskräckligt blev det! Anna fixade till en minst lika välsmakande sallad.
Tanken var väl att det skulle liras lite Bingolotto oxå men vi insåg väldigt snart att det var fruktansvärt tråkigt så det blev allmänt slötittande på annat istället...trevlig kväll hade vi iallafall tills magen bestämde sig för att ge upp. Men det är en annan historia!

       
Som syns på bilderna så är det herrarna som sköter matlagning medan det dricks vin bland damerna.

Julafton vaknade jag till iallafall trots att jag trodde jag inte skulle vakna ngn mera gång när jag tillsist somnade natten innan. Som tur var så var magen i bättre skick då och jag såg till att fixa till sista paketen med papper o snöre (nåja...).
Bort till mor o far för traditionellt julfirande. Alltid lika trevligt! Hiskliga mängder mat där som var såååå god. Godast av allt var nog årets nyhet. Pappa hade sett till att sätta in 10-poängare genom att honungsmarinera revbensspjäll på sitt eget lilla vis. Till mammas stora förtret utsågs just dom till middagens stora delikatess. Men lugn du mamma, du hade gjort resten av middagen helt perfekt!
Eftermiddag och sedvanlig biltur med syster så var det dax att byta julklappar. Massa fina saker delades ut runt vardagsrumsbordet på Malmvägen. Fick massa pengar, en snygg golvlampa till mitt palats på Smällgatan och en dammsugare. Perfekta julklappar. Stort tack för dom. Syster tog dessutom tag i att fixa en bålskål åt mig. Undrar om hon hade ngn baktanke med det nu när hon är bjuden på fest hem till mig imorgon. Törstiga syster yster...

    
Familjemys när det är som bäst!


Del 2 kommer sen......

Kommentarer
Postat av: Jossi

ser ut som ni haft en mysmysig julafton =) Mamma Kristinas köttbullar går inte av för hackor precis Mumma

2008-12-25 @ 22:34:04
Postat av: danne

jossi: Nej du...dom funkar fint!

2008-12-26 @ 11:36:23
Postat av: Janniqe

tsss. palats var väl att ta i ;)

2008-12-27 @ 14:27:59
URL: http://janniqe.blogg.se/
Postat av: Jannica

Vilka husliga killar...;-)

2008-12-29 @ 22:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0