Bysjön runt!

image634


Sommarklassiker i Åtvidaberg. Bysjön runt!

Alltid lika trevligt när det är fint väder och folk med glatt humör samlas för att gå den klassiska rundan runt Bysjön här i Åtvidaberg! Vi hade bestämmt träff vid Stenbordet vid fyra när solen gassade som bäst! Ryggsäckarna var lastade med mat, öl och vin. Bästa vandringskorna på (..ja Henke hade badtofflor iocfs...:-) ). Blev en hel del vätskepauser tidigt. Det vr ju så varmt så det gick åt. Enbart därför. Hrmm...

Många var hungriga så väl framme vid berget så dukas det upp ordentligt. Pastasallad för min del. Mycket gott. Smakar ju så bra ute med kall öl till. Matstoppet blev rätt långt tack vare att frisbien var med! Badstopp blev det ju oxå natruligtvis. Adelsnäsparken ut mot Heleneö är som gjort för det. Galet fint där!

Fyra timmar tog det för oss att ta oss fram till Templet där sista stoppet var. En del hade svårare att ta sig vidare än andra, det är ju så det brukar sluta ungefär när man går runt sjön. Men vi med lite erfarenhet av festerna med innebandy-/fotbollslaget drog vidare till Linköping senare för att glida runt på uteservering och Harrys. Där mötte vi upp Linköpingsmaffian som var ute o kalasade! Trevligt värre! Tack till snälla syster som stjutsade in oss. Du fick stå ut med mycket i bilen....hihih...

       

Idag har det varit badpremiär för min del. Riktigt skönt, lite svårt att ta sig i först men väl i så var det faktiskt riktigt rikigt härligt! Sommar sommar, härliga årstid!


image635

Kommentarer
Postat av: Thina

LÅter som ni haft en trevlig kväll. Varför fick inte jag följa med?? :(
Jag är visserligen inte med i fotboll/innebandylaget, men det är väl inte kalm heller vad jag vet??

2008-06-01 @ 23:01:40
Postat av: Annica

Men så jäkla kul! Kom alla varvet runt eller torskade ni någon på vägen? Jag menar om vätskeintaget var högt kan man ju aldrig så noga veta;)

Kram Annica

2008-06-02 @ 15:43:13
Postat av: Danne

Thina: Lugn du, det blir flera turer i sommar!

Annica: JA! Svinskoj! nja alla kom runt med sen var visst inte alla med till lkpg...:-)

2008-06-02 @ 21:37:49
Postat av: M.G-sson

Synd att man jobbade helg :(.....var jempan ända tjejen hihi!!!

// Mattias.G-sson

2008-06-02 @ 22:09:54
Postat av: Milla

Ja var det för sett att inte ta med tinsan??? fy fy.
iof så kunde jag ju inte prata så mycket ändå...
men hoppas på att få följa med runt bygölen nån gång...

2008-06-03 @ 08:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0