ÄNTLIGEN!!

image496
Den här gången är det ingen fakead Photoshop bild. Nu står den faktiskt här på riktigt, äntligen!

Men vi tar det från början. Igår så var det dax för resa mot Ullared. Tillsammans med Emelie, Jossi, Stefan, Emma och Henke.
Omänskliga 03.58 rullade världens finaste (Hrmmm...) Opel Vectra iväg från Åtvid. Mötte upp Jossi o Stefan och sen drog iväg till Linkan för att hämta upp Emma och henns Henke.  Eller rättare sagt så gjorde Stefan och Jossi det. Emelie o jag drog vidare mot hockeymetropolen Jönköping för att leta rätt på ett bra fikaställe till övriga kom ner dit. Väl där så samlade vi ihop gänget med shoppinggalningar och intog god frukost. Inte varje lördagsmorgon klockan 06.00 man äter frukost i Jönköping. 

Segaste sträckan att köra på väg till och från Ullared är Nissanstigen. Sträckan är 10 mil mellan Jönköping och Skeppshult, och den tar aldrig slut känns det som. Men till sist så gjorde den det iallafall och vi kunde svänga av och dra iväg dom sista milen innan vi var framme i zombietanternas paradis. Ullared!

    

f.v 1) Zombietant1.   2) Zombietant 2.   3) Världsherre   4) En av de två vagnarna....   5) Jossi o Stefan är pank efter gått genom kassan! 

Stefan och jag gick mest o drällde på förmiddagen. Småshoppade lite och var runt o kollade teknikavdelningen och snackade skit medan dom andra fyllde snabbt sina vagnar med kläder och diverse andra saker.
Har absolut inget emot Ullareds kläder. Jag har själv köpt saker därifrån. Men tycker att det mesta i klädväg inte riktigt är min grej. Visst jag köpte ett par skitsnygga jeans, en snygg munkjacka och så men överlag så känns det lite, ja inte min grej riktigt. Så vi höll oss mest till det tekniska.

image502
En av det 58 (!!) kassorna

Tanken jag hade från början var att jag skulle inom snar framtid beställa den TV som jag tjatat om i evigheter. Sen har bilreparationer kommit ivägen och massa andra utgifter. Men nu var det dax hade jag bestämmt. Det är ju så att NetonNet har sin lagerbutik just i Ullared. Så tanken var att fanns det plats i någon av bilarna hem så vore det ju smart att köpa TV:n redan då för att slippa betala onödig frakt.
Efter noga mätningar av kartong och baksäte i min bil så skrev jag på kvittot till min Samsung 40m87 runt tvåsnåret i går eftermiddag. Helt okej känsla! ÄNTLIGEN!

Blev galet bra hemma oxå när den var uppackad och installerad. Sjukt bra bild. Kopplade datorn till den direkt så man kan ha den som skärm. Spelen blev inte tråkigare direkt. Så nu blir det att slakta orcher i Warcraft i 40" istället. Inte blir det ju sämre av att det första jag såg på den var reprisen av Hv´s match mot skoterraggarna i Skellefteå. Hv vann och fullständigt krossade med 7-1. Helt okej första match att se. Kommer nog bli en aning mer hockey på den där tvn tror jag....

Ja det var den lördagen det. Tack för sällskapet alla som var med. Skoj o trevlig lördag!




Kommentarer
Postat av: annica

Då får en gratulera till den nya familjemedlemen då ;)

Kram

2008-03-16 @ 17:21:32
Postat av: jossi

snygg..... ja, lille pojken på tv:n alltså =)
Riktigt skoj igår. Börjar blir en trevlig tradition det där. Men Em är f*n helt galen där nere haha...

2008-03-16 @ 18:34:27
Postat av: M.Gunnarsson

Nice TV!!!!....nu är det bara en ny bil kvar va hehehe!! En annan ska köpa nya jeans i veckan i stan har inte bestämmt mig än om det blir JL eller Tiger, lewis den som lever får se!! :)....

// G-punkt....

2008-03-16 @ 21:11:23
Postat av: Danne

Annika: hehhe..japp tackar:-)

Jossi: Ja jag säger ju det! Zombies är det gott om!

Gsson: Aha nice med nya kläder!

2008-03-17 @ 09:28:39
Postat av: Emelie

blää att det är måndag och ullat resan redan är över :(

2008-03-17 @ 11:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0