Sommar 2008..på besök!

Dax att skriva lite i bloggen igen va? Har inte hunnit med och inte riktigt haft lust att sitta inne vid datorn heller när det varit sånt väder som det varit. Helt galet varmt o skönt egentligen. Jo jag vet..vår planet mår skit och det ska inte va sånt här väder och jorden går snart under och...ja ni känner till det där. MEN vi tar o njuter av det så länge vi faktiskt får tillfälle att göra det va? Behöver ju inte predika domedag hela tiden. Utan, för fan, ut i solen o njut!

Helgen började ju liksom det flesta andra helger med fredagkväll, jobbade rätt sent så hade ingen större lust att dra igång med ngn god middag där så Emelie o jag tog årets uteserveringsoskuld på Oasen istället. En god PizzaPoker slank ner. Mycket gott var det. Underbart att sitta där i solen o njuta. Dels av god mat, gott sällskap och värmen. Jögga och hans son, Kevin tittade förbi och var för ovanlighetens skull hungriga oxå.
Blev en ordentlig cykelsväng efter det, Emelie har fått en ny bike så nu blir det cykla av ordentligt! Hade ju självklart med mig kameran oxå. Åtvidaberg är sjukt fint just nu!


image608


image609

Lördagen blev o spendera till största delen i Linköping. Mitt huvudärende var att gå till MaxTattoo för att höra efter om tid för min nya tattuering. Fick svaret att det var riktigt lång kö, nästa tid fanns typ i juli och då är det ju inte alls smart att göra tatuering med tanke på infektionsrisken. Dessutom vill man ju kunna sola utan hinder då och när jag har tänkt ha tatueringen på ryggen blir det ju lite svårt. Så nja....får ringa upp till Nypa på Viking Tatto istället å se vad han säger....hoppas på att han har ngn tid snart! Vill så gärna ha det klart!
Sprang runt lite i affärer istället, köpte ett par nya short på Carlings. Riktigt nice! :-)

Kvällen var tänkt att bli rätt lugn den oxå. Men grillen skulle ju helt klart fram så ringde in lite vänner för sällskap. Slutade med att Emelie, jag, Stefan, Jörgen, Kevin, Yohanna och Linda satt på min balkong o partade lite och njöt av sommarens första balkongfest! (ja..Kevin 8 år såg mest på film...) Bland det bästa med sommaren är ju kvällarna! Så mysigt!!
Blev tyvärr, tyvärr Gruvan senare på kvällen oxå. Inte för att jag inte ville fortsätta umgås med vännerna men att vi inte var kvar, det ångrar jag. Det var dåligt med folk, det var inget vidare skoj folk heller och dessutom spelade ett band som var långt i från bra. Visst gillar jag många av låtarna de spelade covers på men herregud så illa det lät! Jag vet man ska inte klaga på band, alla har sin smak av hur det ska låta. Och jag har min och den skriver jag om här eftersom det här är min blogg! :-)

Även i dag har det ju varit underbart ute. Var ute o cyklade en lång sväng. Var iväg o spelade fotboll en sväng ikväll oxå. Riktigt skoj! Hoppas serien drar igång snart..Fc Z United väntar! 

                     image610


Kommentarer
Postat av: Thina

missade visst en bokstav där.. ;) Balongfest?? *lol*

2008-05-11 @ 22:02:58
Postat av: Danne

Thina: Tack för det! :-)

2008-05-11 @ 22:12:14
Postat av: M.G-sson

Härligt med sol!!! :) hörde att du var på Gruvan förra helgen med o efterfest o allt!!..Imorg är det jobb som vårdare hoppas det regnar imorg heheehe!!

// Mattias.G-sson.....

2008-05-11 @ 22:29:28
Postat av: emelie

helt underbart väder, och underbar helg oxå :)

2008-05-11 @ 22:53:12
URL: http://emelieswardh.blogg.se
Postat av: Katta

Precis, grillat slår allt!
Jag längtar efter flintastek och potatissallad *dreglar*

2008-05-11 @ 23:16:50
URL: http://FAKKORS.blogg.se
Postat av: Annica

Ja det är bara njuta av solen och värmen när det går... Själv vrållängtar jag till sommarelovet nu så jag får vara ledig!!!

Kram

2008-05-12 @ 21:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0