En kväll med två ansikten



Ska väl börja med att erkänna att det faktiskt är andra bowlingfesten för iår och att det inte alls är som jag felaktigt skrev i förra inlägget ett år sen förra gången. I vanlig ordning så påpekade ju fröken Svensson mitt misstag i direkt! Nöjd nu Jossi? Du hade rätt det var i februari senast!

Nu till det viktiga! Dagen började iallafall hos Jögga med uppvärming inför bowlandet som skulle börja kl 18. Men vi som har lite rutin på det här med lördagsfester hade ju samling betydligt tidigare. Redan vid halv två rullade min Tunturi bort mot Bruksgatan.  Det var ju nämligen så att det var stormatch i Premier League. Matchen mellan Arsenal och Man United visades ju på tv, vilket naturligtvis skulle ses tillsammans. Kusk hade redan satt en väldig fart med att hälla i sig starka drycker när jag kom och han var i högform. Vi andra höll oss till lite svagare drycker till en början. I takt med att Man united missade målchans efter målchans så droppade folk in en efter en..
Trevlig eftermiddag innan det var dax att bege sig bort mot bowlinghallen. 

         
  

20 pers tror jag att vi var som spelade och käkade tacosbuffé. Hälften av gänget spelade först medan dom andra åt och sedan tvärtom. Vi spelade två och två och räknade samman poängen. De två bästa lagen fick sedan spela en finalserie mot varandra. Tyvärr missade vi finalen med minsta möjliga marginal och fick snällt se finalen spelas från läktarplats.
 Vilka som vann är därför inte särskillt viktigt....eller hur Stefan? :-)



Efter finalen så blev det fritt bowlande. Såg till att spöa upp Jossi o Kusk lite ordentligt innan det var dax att dra vidare ut i lördagsnatten. En sväng till Stallet, för att mellanlanda lite innan vi gick vidare till Gruvan där coverbandet HOTSHOT´S spelade. Rätt så skoj att se faktiskt med mycket humor. Bland det trevligare jag sett i det annars så trötta coverbands - träsket. Kvällar när det ärmycket folk på Gruvan är det trevlig där och just den här kvällen var en sån. Synd bara att inte flera av bowlinggänget följde med dit!



Kvällen avslutades utanför kebabbaren i vanlig ordning med sammanfattning av dagen, kvällen och natten. Kvällen innehöll både en väldigt glad nyhet och en väldigt tråkig nyhet. Därav rubriken.
Den glada nyheten är väldigt glad faktiskt. Hoppas och ser fram enormt mycket till just det! Tyvärr så slutade det inte lika bra för alla i min närhet. Hoppas att det kanske kan bli bra av det iallafall tillslut och under den tunga perioden så vet du var det finns stöd!

  

Over and out! /D 

Kommentarer
Postat av: Mr G-sson

Shit vad man blev dragen av en flaska hemgjort vin o smirre ice :) Härligt!!! :)



// Matte

2008-11-09 @ 18:37:14
Postat av: Janniqe

haha. den där blicken skulle kunna döda.

2008-11-09 @ 22:00:50
URL: http://janniqe.blogg.se/
Postat av: jossi

haha vaddå spöa oss??? Stefan spelade ju för sjutton-apor ditt spel... du bangade ju =) MES! Men skoj var det, det borde vi göra oftare.... så man får lite vana på det där... Måste förresten ha varit fel på min bana. Jag hade en ränna på var sida av banan o ta mig tusan, var det inte en emallan oxå??? =)

2008-11-10 @ 16:22:22
Postat av: Anna

Vilken tur att inte jag var med och spelade, jag är nämligen megabäst på Bowling. Jag hade spöat skiten ur alla ;)



2008-11-15 @ 20:23:23
URL: http://asif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0