Nr 50



Under en hel del år så har min självklara och mest gnistrande stjärna i elitserien varit Andreas Jämtin. Självklart i Hv lika självklart alltid i hetluften, alltid laddad till max, alltid stenhård och alltid ett brinnande hjärta. Vet inte, påminner väl en del om inställningen man själv har när man går ut på plan. Kanske, lite skillnad på nivå men ändå :-)
Självklart är det därför jag just har haft Nr 50 som min favorit.
Inför årets säsong av elitserien testade Andreas på spel i NHL. Var ganska säker tidigt på att det inte skulle bli ngn större succé för honom där och jag väntade hem honom till HV runt jul. Mycket riktigt så började det viskas lite om för ett tag sen att Jämtin var på väg hem och jag tänkte; "Nu lyfter HV igen!"

Vad händer då? Jo Andreas skriver på för LHC. Lokalrivalerna! Laget som jag älskar att spy galla över, supportrar som alltid hatat Jämtin som pesten! Vad händer? Hoppas det finns bra, väldigt bra anledningar till detta.
LHC är mina ögon ett fruktansvärt bra hockeylag, inget snack om det. Men vad han har där att hämta som han inte fått i HV förstår jag inte. Utmaningen att testa på ngt nytt. Visst kan köpa det, men lokalrivalerna. Var är hjärtat Andreas?  Det är väl bara att inse att pengar styr allt. Hela jävla världen och då självklart hockeyn oxå.

Det är ju synd att Linköping får nytta av en sån spelare som Andreas. För nytta kommer dom ha om han kommer trivas. Jag hoppas han inte gör det. Jag hoppas det krisar som fan ärligt talat. För jag vill ha nr 50 i Hv tillbaka. Där behövs det!

Kommentarer
Postat av: Thina

Pilutta dig! :P

2008-11-14 @ 22:24:33
URL: http://tejjna.blogg.se/
Postat av: PS:

Hockeyspelare är som horor. ;)

Mer pengar på annat håll så drar de. :P

2008-11-14 @ 22:26:01
URL: http://tejjna.blogg.se/
Postat av: danne

Thina : Japp tyvärr har du helt rätt

2008-11-15 @ 09:15:25
Postat av: Lollo

Hejar du på HV71?:P

2008-11-16 @ 12:38:56
URL: http://geiisha.wordpress.com
Postat av: Milla

Hahaha ja du danne... hur ska du göra nu... ska du börja följa två lag eller haha... håller med thina hahaha

2008-11-16 @ 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0