Ord och inga visor!

Så här är det, kära bloggläsare om jag nu har några kvar efter att det här tempot med uppdateringar har fört med sig att vissa tröttnat att kika in på bloggen. Hursom. Hockey är ju underbart på alla sätt och vis. Det är mera än skoj att diskutera, trakassera, och inte minst glädjas med sina vänner när det är hockey som visas på tv eller man har lyxen att njuta av det på plats.


I mitt fall är det om vi nu i början här ska hållas oss till hockey, Hv 71 som gäller. Har alltid så länge jag kunnat och känt till ngt om hockey varit fast besluten att Hv är laget som jag har mina känslor för. Tack pappa för det för övrigt! Fick frågan senast häromdagen (det är anledningen till att detta skrivs...) hur fan kan du hålla på hv när du bor så nära Linköping. Inte svårt. Inte fan påverkar avståndet till hemmahallen vad hjärtat pumpar för lagfärger på blodet. Visst jag kan åka till Linköping och kolla på hockey när lag förutom Hv spelar där. Men det är ju för intresset av hockey. 
Har ytterst svårt att ta sympatisörer på allvar om man byter lag i takt med att ett nytt lag som har hemmaisen bättre placerad på kartan kommer upp i högsta serien. En gång Hv alltid hv. Oavsett serie, placering eller grannkommunens lag i samma serie.


Fotbollen då? Naturligtvis är det precis samma sak där. Finns liknande fall om än inte lika många kanske. Med allsvenska lag som har många sympatisörer här i Åtvid som tex Djurgården, Aik och Göteborg. Helt plötsligt så var Ifk Norrköping uppe i högaste serien igen. Då skulle man på ngt märkligt sätt hålla på just dom bara för man bor nära. Aldrig i livet säger jag. En gång Bajen alltid Bajen. Oavsett serie, placering eller grannkommunens lag i samma serie.

Ord och inga visor. Vad är din åsikt?

Over and out! 

Kommentarer
Postat av: martin

LHC finns alltid i mitt hjärta har alltid hållit på dom o kmr att göra

2008-10-28 @ 18:08:20
Postat av: danne

Martin: Precis. det är det jag medar! Sen vilket lag är mindre intressant huvudsaken är ju att man står fast vid det!

2008-10-28 @ 18:15:57
Postat av: martin

aa vissa som bara håller på o byter lag hela tiden skulle aldrig slute hålla på CLUBBEN

2008-10-28 @ 18:17:15
Postat av: Annica

Hejhopp!



Allt bra med dig hoppas jag!

Så sant skrivet om lagfärger! Själv har jag grönvitt blod som pumpar runt i mina vener och artärer:) I alla sporter håller jag på mitt lag. Spelar liksom ingen roll om det är fotboll, hockey eller bowling;)



Skulle aaaaaaldrig komma på tanken att börja hålla på Norrköping!!!



Kram

Annica

2008-10-29 @ 16:54:11
Postat av: S-C

Säg det till Jonas!!!!

2008-10-29 @ 18:45:02
Postat av: danne

annika: nej fy fan för Norrköping. Ska bli fint att få ner dom till Kopparvallen igen!



s-c: Vem är du?

2008-10-29 @ 19:34:17
Postat av: Jossi

Instämmer! Fast grön/röd/vit är ju bra mycket bättre än Nazze-färgerna gul/blå =) Hockeykväll snart va?

2008-10-30 @ 15:38:28
Postat av: M.Gunnarsson (G-sson)

jossi>>>nazze färgerna gul o blå hahaha!!!!

2008-10-30 @ 19:48:08
Postat av: JBL

Och att ta sport på blodigaste allvar är väl ändå det töntigaste.

2008-11-01 @ 05:54:51
Postat av: Fredrik

Först vill jag säga att s-c har världens mognaste inlägg. Säg det till jonas!!! ja menar, wow. Är det en 5 åring som varit inne på bloggen och skrivit eller?



Sen det här med att byta lag. Jag har väl "bytt lag". Men inte medvetet egentligen. Det började faktiskt redan när jag bodde uppe i kalla norrland. När linköping var på besök så kände jag att det där är hemma, LHC fick mig att tänka på hemma. Men då sket jag i det och fortsatte hålla på Luleå. Men det kändes inte the same igen. Men det är just också av den anledningen du skriver själv. Det känns, hemma. Man kan gå och se varje hemma match och heja fram cluben om man vill det, istället för att heja på ett lag som faktiskt spelar på hemmais 130 mil bort. Det blir inte riktigt samma sak. 130 mil är långt, väldigt långt. Man får inte samma band som med ett lag som är bara några mil bort. Hade jag som du, haft hv71 i mitt blod hade jag nog aldrig "bytt" för hv är inte heller så långt härifrån. Fotbollsmässigt så håller jag på ett av dina favoritlag, kommer alltid att göra, de bär gult och svart btw ;). Så jag är med dig att det finns i blodet, men ibland är det tillåtet att skilja sig, som med kärleken helt enkelt. Men visst, jag tycker att det är kul när Lule vinner. Vill inte se Lule åka ner till allsvenskan. Så bandet har inte riktigt riktigt klippts av ordentligt. Men ska ärligt erkänna att jag är dålig på att följa all sport förutom premier league nuförtiden. Där är det ett enda lag som gäller. You'll Never Walk Alone!!!

2008-11-01 @ 08:36:05
Postat av: danne

Fredrik. Liverpool? allt är förlåtet! :-)



Övriga: Kul för övrigt att det lockar till diskution just i detta ämnet. Töntigt eller ej! Förövrigt måste jag väl skälla tillbaka att uppge sitt namn är inte helt farligt heller "JBL", och ärligt talat smålöjligt att inte göra det!

2008-11-01 @ 09:53:17
Postat av: Yohanna

Okej.. Men prova en gång till. Kanske går då:)

2008-11-03 @ 21:27:07
URL: http://yohannaandersson.blogg.se/
Postat av: annica

Kommer du till min stad på söndag och ser peking mot vårt lag? jag funderar på att gå. bror min tjatar lite:)



Kram Annica

2008-11-04 @ 22:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0