Hur svårt kan det va? :-)



Ännu en underbar helg tillsammans med underbaraste vännerna! Helgen började ju som dom flesta andra helger med fredag. :-) Det blev dock helg lite tidigare än vanligt den här fredagen eftersom jag öppnade på fritidshemmet. Började strax innan sex på morgon men fick å andra sidan glida iväg hemmåt redan vid tolv. Otroligt skönt!

Var inte hemma särskillt längre för eftermiddagen var uppbokad med ett besök i Linköping. Annicken, Jögga, Johanna och jag snurrade runt lite fram o tillbaka innan vi hamnade på uteserveringen vid Storan på Filbytertorget. Snackade bort ngra timmar i solen och ngra öl rann ner för alla utom mig för jag var chaffis. Vilket inte gjorde mig ett dugg, cola gick alldeles utmärkt att dricka i solen där oxå!

Johanna fick den lysande idén att dra i väg till Rimforsa en sväng oxå. Johanna och Annicken kommer ju från dom krokarna så vi drog ner en sväng och hälsa bland annat på Annickens trevliga föräldrar som bjöd på kaffe och kalasgoda bullar! Hann även med och käka den absolut godaste pizza jag har ätit i hela mitt liv. Gorgonzola special i Rimforsa det är grejjer det. Vad pizzerian hette kommer jag inte ihåg men den låg bredvid Salong Visit. (Undrar varför jag kommer ihåg det...hihiih...)
Efter diverse händelser som kan läsas om på Annickens blogg så hittade vi hem till Åtvid igen och lugnet infann sig sakta med säkert över Smällgatan och det var dax o börja ladda för morgondagens innebandyturnering.

Ibk Åtvidaberg annordnade för 4:de året företagsinnebandyturnering. Vi har som alla trogna bloggläsare vet vunnit alla tidigare år och vill så klart göra det även iår. Det kändes lite som det skulle kunna bli rätt svårt iår pga att nivån skruvats upp ordentligt och nya lag hade tillkommit. Men vi fixade allt till det den här gången oxå. Vinst över Åtvidabergs Kommun i finalen och fjärde segern var ett faktum. Kul som fan var det och tack ni som var där och hejjade på oss. :-)

Kvällen tillbringade jag med vännerna. Först hos Stefan där det var grillning. UNDERBART gott. Sen var det än sväng till Annicken som gällde. Var sjukt trött hela kvällen efter en jobbig dag men ordna ju till sig det oxå till sist! :-) Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Annicken

Grattis grattis till er =) Mycket bra spelat och Kusk var matchhjälte enligt min mening!! Alltid trevligt i erat sällskap!! =)

2009-04-19 @ 20:39:45
URL: http://annicken86.blogspot.com
Postat av: Jossi

Haha håller helt med Annicken... Kusk räddade er i finalen =) Tänk om han kunde vara lika kvick o smidig med dammsugaren! Haha... jaja ska väl vara sjysst då... du dög väl oxå =)

Så var det det där med tackandet.... Varför får inte vi trogna supportrar en egen hyllningsblogg??? Det är fan inte skönt i arslet efter 6 timmar på sporthallens underbara träbänkar. Får ju dessutom hjärtfel när ni inte avgör redan efter 5 minuter =)

2009-04-21 @ 07:57:57
Postat av: danne

Annicken: tackar tackar..jo han var duktig för en gångs skull :-)



jossi: ja du är aldrig nöjd du. grön-vit tröja på under fotbollen på lördag Jossi! :-)

2009-04-21 @ 10:08:31
URL: http://danne80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0