Bra början på helgen



Jo då det blev allt vinst för oss ikväll. Vi vann med 4-3 men det satt hårt inne. Lite hårdare än vad det hade behövt göra. Vi tog ledningen ganska enkelt, omgående och drog ifrån till 2 - 0. Vi spelade bra och tankarna om att det här kommer gå finfint dök upp i huvidet.
Tyvärr så får vi just då spela boxplay i SJU långa minuter efter en utvisningen. En man mindre på plan i sju minuter är mera än jobbigt. Vi släpper in två mål under den sju-minutersperioden och tappar allt flyt vi hade innan. Vi släpper även in 3 - 2 till dom strax efter. Men vi lyckas ta tag i det igen och vända det till något positivt för oss istället och både kvitterar och sätter avgörande 4-3. Skönt och mycket viktigt för fortsättningem av serien. Ny kamp på lördag.



Kommentarer
Postat av: Milla

7 min? vad hade ni gjort för dumt då?

2009-01-31 @ 11:50:03
Postat av: danne

Milla: Vi och vi...men det var för protest + "vanliga" strafftiden med andra ord 2+5 min.

2009-01-31 @ 12:22:48
Postat av: Jossi

haha säger då det... Dessa finska temperament =) Har läxat upp han! =) Tur ni har en stabil målvakt. Kunde ha släppt in bra många fler mål på dom 7 minutrarna annars =)

2009-01-31 @ 15:51:00
Postat av: Micke

Ok men va fan ja blev ju lite sur bara och för det får man 7 min.Jamenar jag slog ju inte ner dommaren eller gorde nått speciellt fult blev bara lite sur.. ja ja till nästa match ska ja feglira!!!! bara skoja

2009-02-01 @ 00:54:40
Postat av: Milla

känns som om det hela beror på vilka domare man får... men de är iaf bättre i år än förra och förrförra säsongen. hade ni mycket försenat också? igpr var det en kvart försenat pga strömavbrott. och matchen innan var det 40 min försenat för att de inte kom in i hallen sen de bytte dörrarna

2009-02-01 @ 10:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0