Cruise of hell 2009



Så var den första stora händelsen för sommaren 2009 till ända. Nämligen Ålandskryssningen med vännerna. Jag har varit på ett antal kryssningar innan och de har varit skitbra allihopp. Därför hade jag och övriga resenärer höga krav inför den här resan. Vi har under en längre tid pratat om att vi måste åka ihop, så nu när det äntligen blev av så var kraven höga som sagt!

Vi samlade ihop gänget i Linköping runt halv tolv på fredagen och hade då 32 timmar framföross tillsammans med party och jävla massa skratt och roliga händelser som jag sent ska glömma hoppas jag. (En del har redan fallit bort visserligen men det beror nog inte på att det inte var skoj....)
En del av oss, däribland eran bloggskrivare till just den här bloggen hade bestämmt sig för att ge Yohanna resan i födelsedagspresent. Lilla Yo hade under ca en månads tid gått och undrat vad vill skulle ställa till för henne. Det visade sig inte vara så farligt som hon trott. Det var nämligen en handfull med uppdrag som hon skulle genomföra under resan. Hon fick under gratulationer från glada bussåkare glida fram genom busskorridoren och hämta sin lista med uppdrag. Hon fixade dom flesta på strålande sätt och blev därefter belönad för det :-) Hoppas du uppskattade det Yo!

Väl uppe i Stockholm så brukar ju den sega delen av resorna komma. När man ska sitta o vänta på terminalen. Vi löste det dock på bästa sätt genom att helt enkelt förklara en del av Cinderellas kaj till våran. Festen fortsatte där under någon timme innan det var dax för ett rätt så hyffsat glatt gäng att bege oss mot båten och vad som skulle visa sig en makalöst trevlig kryssning!

         


Damerna...


...och herrarna.

Kvällen, natten och morgonen utspelade sig på massa trevliga sätt som bara kan beskrivas med kaos i ordets mest positiva betydelse. Tänker inte sitta här och skriva ner allt för det når inte samma glädje att läsas utan det ska upplevas. Låter istället bilderna tala. Övriga 98 bilder passar sig inte här.....
Stort tack till alla ni som var med och bidrog till stämningen och glädjen på Cinderella. Hoppas vi alla kan göra om det igen!

      






     


Annicken passade på att köpa en cigarr till mig efter veckor av tjat. Stort tack för den! 
 

Kommentarer
Postat av: Thina

Stavas det inte cruise?

2009-06-29 @ 21:54:16
URL: http://tejjna.blogg.se/
Postat av: Danne

Thina: Det gör det. Tack för det! ;-)

2009-06-29 @ 22:01:48
URL: http://danne80.blogg.se/
Postat av: Annicken

Tyvärr tyckte du ju inte cigaaaren smakade så gott som du hade hoppats. Sen mådde du ju som en DÖD SILL dagen efter med... tönt Så inga fler klagomål på Fåret hädanefter!!!!!!!! Tack själv för en trevlig kryssning och ett bra filmklipp =P

2009-06-29 @ 23:53:57
Postat av: Yohanna

Presenten va mycket uppskattad, även fast jag nog har gjort bort mig en hel del. Men det lär ju synas på Tv sen (hoppas Inte).

Men hela kryssningen va sjukt kul och måste absolut göras om, snart!

2009-06-30 @ 11:14:34
Postat av: Sara :)

Ohh, nu vill jag dra tillbaka tiden lite när jag ser bilderna :) Vi måste lätt åka igen.. :)

Tack för en kanon resa, jag njöööööt varje sekund :)

2009-06-30 @ 14:55:10
Postat av: Jossi

Stackars viking Line... Dom fick nog att göra efter erat besök =)

2009-06-30 @ 18:00:07
Postat av: Mattias"G-sson"

Härlig resa :)

2009-07-02 @ 17:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0