METALLICA METALLICA METALLICA!!!



Tänk om alla måndagar var som den igår. Måndagar brukar förknippas med knappt vaket tillstånd och jobb, jobb och åter jobb. Jag kan lova er att det inte fanns ngt av det måndagen den 4 maj 2009.
Det hade ju naturligtvis blivit dax för en av vårens stora händelser. Nämligen Metallica live, för första gången för min del. Globen var platsen och det var fullsatt och utsålt sen lång tid tillbaka naturligtvis. Spelningen blev ju inställd som alla vet när Metallica var på besök senast och igår skulle det alltså bjudas på spelning istället. Bandet såg till att ha den goda smaken att bjuda oss alla som kom in på en specialdesignad t-shirt just bara för den här konserten dessutom finns hela spelningen att ladda hem gratis för oss som var där från Metallicas hemsida. Här bryr vi oss om fansen!


Lila filt, det är metall det!

Dagen var succé från start. Micke, Jag och hans vänner tog Swebuss upp till Sthlm och mötte där upp resten av folket som var inbokade. Medborgarplatsen och Globen-gallerian blev platserna för uppvärming inför spelningen. Mat och god öl blandades med snack om vad som är det bästa Metallica gjort. Jag håller fullständigt lysande Ride the lightning som min absolut favortiskiva. Resten var mera inne på The black album.

  

Väl inne i Globen möttes vi av ett hav av människor. Eftersom vi valde att inte se fruktansvärt tråkiga Machine Head som var förband för kvällen så kom vi lagom in till det var dax för Metallica och det var välfyllt minst sagt i Globen. Vi hade helt klockrena platser längst fram på golvet, precis vid scenen! Det här kan bli bra var min tanke, det kändes i hela Globen att ikväll kommer det blir ngt speciellt. Alla var laddade till tänderna. Och det visade sig snart att bandet var exakt lika taggade som vi andra 16.000 som var på plats! Stod bara ngra meter från våra hjältar. Obeskrivligt häftigt. Dock vi vi nöja oss med att ljudet var allt annat än bra så pass långt fram. Men det blev lite bättre med tiden och Globen kokade från början till slut! Under Master of puppets så var gåshuden på armarna lika självklar som Kirk Hammets otroliga gitarrspel. Tungt, grymt och förbannat roligt! Tack som fan Micke för du fixade allt så perfekt! 

    
Jaja...mobilkamera! Jag vet, den suger som fan!

Sick (HAHAH..) and destroy! /D





Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nu vet jag inte om min första kommentar blev registrerad eller inte. Det blev nåt flumt där internt fel. Menmen, men sammanfattningsvis från det var. Att jäklans bra plats hade ni. Och Att ni fick blackened och seek and destroy levererad är bara ren och skär fusk =).

2009-05-05 @ 21:49:37
Postat av: Jossi

Du snodde min biljett din jäkla bäver! Det här ska Micke få faaan för, det är ju min kusse busse =) Snällt att du ringde iallafall! Nothing else matters.... We LIKE!

2009-05-05 @ 22:20:11
Postat av: Milla

Hahaha antar att det var nån som somnade gott den kvällen.... som ett lyckligt barn på julafton hahahahahah

2009-05-06 @ 17:24:00
URL: http://millisfillis.blogg.se/
Postat av: Mattias"G-sson"

Det står inte vem det var som hämta dig kl 02.30 i linkan!!! Kan det var någon som börjar M :)



// Matte. G-sson

2009-05-07 @ 23:00:37
Postat av: Anonym

gsson: Stort tack!

2009-05-08 @ 22:33:06
Postat av: Mattias"G-sson"

Tackar!! :)

2009-05-08 @ 22:54:19
Postat av: minea

Fy fan vad grymt!! Och orättvist. Hängde på telefonen men hann trots det inte köpa biljetter :(

2009-05-11 @ 02:23:43
URL: http://minealolli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0