Valborgshelgen!



Till tonerna av D.A.D´s underbara "Laugh'n A Half" tänkte jag berätta om Valborgshelgen för er!

Torsdagen sega sig till dess yttersta grad. Som aldrig förr dessutom. Det var ju naturligtvis för att jag visste att delar av gänget som skulle fira valborg hade redan samlats vid 14.00 vid Templet. Via sms och telefon blev jag meddelad hur underbart det var där ute och det gjorde ju inte att min klocka gick snabbare direkt. Till sist lyckades både tim- och minutvisare bli 16.00 iallafall så även jag fick ta tag i det  som skulle ske på kvällen. :-)

Det blev direkt till festfixare Annicken för min del. Det var grill och det var kubb planerat. Grillen var det som vi tog tag i först naturligtvis. Folk droppade in och vi blev ett bra gäng med folk till sist. Till och med Sara som inte skulle komma till Åtvid dök upp. Så ska det va Sara! :-)
Riktigt asgod mat följdes upp av kubbspel som gick åt helvete i vanlig ordning för mig. Kubb det är inte vidare skoj det alltså..(kan det va för jag är så kass på det som jag tycker det tro...?) Kvällen avnjöts i både bastun och på Annickens uteplats. Svårslaget!



           
Tyvärr så la min kamera av tidigt under kvällen så tyvärr blev det inte mycket fotande....

Fredagen var nästa punkt i det färdiga schemat som gjorts! Vi skulle dra iväg till Söderköping för att besöka Smultronstället som såg till att lägligt öppna just bara för att vi skulle komma dit....Gott värre var det MEN det var kallt. Vi åkte lite väl sent tyvärr så det blev ingen glass i solgasset utan i skuggan och det är lite väl tidigt på året för det märkte vi. Under filtarna bestämmde vi oss för att vi borde testa på att käka under lite skönare plusgrader istället, så vi drog vidare till Linköping för att avnjuta god kvällsmat på Ming Palace. Gott och fruktansvärt trevligt! 

 

      

Nu väntar en rätt hyffsad händelse till den här långhelgen. Nämligen Metallica i Globen imorgonkväll. Ska bli magiskt!

Over and out! //D

Kommentarer
Postat av: Jossi

GLASS!!!!! Jaaaaaaa.....

2009-05-03 @ 16:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0