Getaway Rock Festival 2010

Årets trevligaste bekantskap kan man nog kalla nykomlingsfestivalen Getaway i Gävle för. En helt otrolig bandlist för att vara första året och en i övrigt mkt trevlig stämning och perfekt område för att ha mkt trevligt men musik och vänner!

Malin, Pierre, Maria, Jenny och jag stack iväg mot Gävle tidigt på lördagsmorgonen och väl framme efter besök på dom mest konstiga ställen på vägen, varav Ugglebo blev naturlig favorit direkt...:-) Och så då efter lite felkörningar och diverese yrande som kom vi in på festivalområdet. Första bandet som jag såg var underbara Crazy Lixx som jag aldrig sett live förrut men dom var precis som jag trodde hur bra som helt även live. Tyvärr spelade dom alldeles för kort men det är ju så med relativt "små" band på festivaler. De får va nöjda med att få spela överhuvudtaget. Sen avverkades Crucified Barbara, Cannibal Corpse, Europe innan det var dax för det vi alla hade väntat på. Slash!

Mina förväntningar o krav kunde inte vara större när jag dryga timmen innan spelningen skulle börja tog plats näst intill längst fram vid scenen. Seg väntan? Jo tack det  var det men det var värt precis allt när sen siluetten av en cylinderhatt visade sig bakom scenen och killen som jag avgudar glider in på scen precis lika jävla stenhård o cool som alltid och bara ger oss den totala musikorgasmen. Kollade till på mina armar under introt till "Civil War" och upptäckte att trots dom dryga +30 i luften så rös jag och håret på mina armar stod upp. Så sjukt bra och helt underbar upplevelse. 

            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0