Nu är det nära! :-)



På lördag är det dax för det jag har längtar efter och näst intill gett upp hoppet om. Jag ska få stå framför den scen där min största idol lirar på. Visst det låter larvigt kanske, 30 år och ser folk som idoler. Grejen är väl den att idol i min mening inte är samma sak som för den som har väggen full av bilder på Zlatan, Britney Spears eller Brad Pitt. Jag kan tänka mig att många som ser idolskapet på det sättet vill va personen man mer eller mindre avgudar. Jag vill definitivt aldrig va den hattklädde rockguden jag pratar om. Därimot avgudar jag den musik som han spelar och har skapat. På det sättet kan jag säga att Slash är min idol.

Och dessutom har haft en livslång (näst intill) musikalisk relation till. Jag var 9 år när jag fick Appetite For Destruction av mor o far i julklapp. Aldrig har en 9 åring varit så glad över en julkapp. Kommer ihåg att jag fick en stereo samma år. Den öppnade jag och brydde mig inte mera om den. Därimot satt jag o kunde inte slita ögonen från bilden på baksidan av skivan. Det absolut tuffaste jag ngnsin sätt. Ett gäng stenhårda rock n rollers :-) o särskillt han med boots, skinnpaj, batman - tshirt o en flask whiskey framför sig! Sen dess och just bara därför så är Guns och då kanske mest av allt Slash en stor del av mitt musikliv! :-) Nu finns han på min rygg och kommer alltid vara kvar där och på lördag står han på en scen framför mig..kan inte sluta att längta till 23.30 på lördag-kväll Getaway Festivalen i Gävle!


Kommentarer
Postat av: Jossi

Hade vi inte en Gotlands-tripp inplanerad så hade jag mer än gärna följt med...

2010-07-08 @ 19:13:45
Postat av: Anonym

gåshud lär det bli

2010-07-08 @ 21:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0